خبر فوری

50 درصد آلودگی هوای بروجرد ناشی از تردد وسایل نقلیه است/ تست رایگان اگزوز خودروها؛ امروز در بروجرد

مصطفی مصطفی‎وند امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بروجرد اظهار کرد: یکی از مسایل و معضلات شهری در همه شهرها مربوط به تردد وسایل نقلیه از جمله خودروهای سبک و سنگین و موتور سیکلت‎‎ها است.

وی با اشاره به اینکه به‎سوزی وسایل نقلیه از نظر سازمان حفاظت محیط زیست دارای اهمیت است، خاطر نشان کرد: خودروهایی که دود خارج شده از اگزوز آنها دارای استانداردهای به روز بوده و سوخت‎شان بهینه مصرف شود، از دیدگاه این سازمان بدون مشکل هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد عنوان کرد: وسایل نقلیه‎ای که دارای مشکل فنی در سوخت بوده و به‎سوزی مناسب ندارند، نقش مهمی در آلودگی هوا ایفا می‎کنند.

مصطفی‎وند بیان کرد: با هماهنگی مرکز معاینه فنی کیهان بروجرد امروز کار تست خروجی اگزوز خودروها به صورت رایگان انجام و آنها از عیوب و نقص فنی خودروهای خود در این زمینه مطلع می‎شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد آلودگی هوای بروجرد مربوط به تردد وسایل نقلیه است، افزود: متاسفانه باید گفت که شریان‎ها و خیابان‎های بروجرد ظرفیت تردد وسایل نقلیه موجود را ندارند و وجود ترافیک و کندی حرکت خودروها در برخی ساعات روز بیانگر این مطلب است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با اشاره به اینکه خودروهایی که موتورشان در جا و مداوم کار می‎کند، آلودگی بیشتری دارند، ادامه داد: این موضوع نمود بالایی در ترافیک‎ شهر بروجرد دارد و دلیلی بر ناپاکی هوای آن در برخی ایام است.

مصطفی‎وند اظهار کرد: در فصل زمستان که پدیده وارونگی هوا رخ می‎دهد، همواره هاله‎ای سیاه رنگ متشکل از گازهای آلاینده در آسمان بروجرد مشاهده می‎شود که بخش عمده ای از آن ناشی از تردد وسایل نقلیه است.

وی استفاده از وسایل گرمایشی در واحدهای مختلف اعم از خانگی، تجاری، صنفی و صنعتی را عامل دیگر آلودگی هوا دانست و افزود: سوزاندن زباله ها و برخی پسماندها از جمله ضایعات چوب‎بری‎ها نیز عامل دیگری در ناپاکی هوای شهر بروجرد است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد در ادامه بر مشارکت مردم در کاهش مسایل و مشکلات زیست محیطی تاکید و عنوان کرد: استفاده ز ناوگان حمل و نقل عمومی از سویی باعث کاهش بار ترافیکی شده و از طرف دیگر در کاهش آلودگی هوا نقش مهمی دارد.

مصطفی‎وند با اشاره به اینکه کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کار گشت و کنترل حوزه شهرستان بروجرد را انجام داده و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد می‎کنند، بیان کرد: البته پراکندگی تخلفات زیاد است و تا زمانی که مردم همکاری نکنند، فرهنگ زیست محیطی ارتقاء نمی‎یابد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید