خبر فوری

تردد حدود 5 میلیون مسافر در جزیره قشم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس در بندرعباس به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حسین سعیدی با اشاره به تردد حدود 5 میلیون مسافر در قشم اظهار داشت: این تعداد تردد مسافر از مبادی اسکله‌های لافت و پهل، ذاکری و حقانی و فرودگاه بین‌المللی قشم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 19 درصد رشد همراه بوده است.

وی اعلام کرد: میزان درآمد وصولی گمرک قشم از فروردین تا پایان آذرماه امسال به بیش از یک هزار و 748 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 139 درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل گمرک قشم، 832 هزار و 322 دستگاه خودرو شامل کامیون، اتوبوس، نیسان و سواری طی مدت اعلام شده از طریق اسکله لافت و پهل در جزیره قشم تردد کردند که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: طی 9 ماه گذشته از سال 95 تعداد 245 فقره اظهارنامه ورود موقت با ارزشی بالغ بر 12 میلیون و 595 هزار و 829 دلار از طریق این گمرک انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 3 درصد و از نظر ارزش دلاری هم 19 درصد کاهش داشته است.

سعیدی گفت: اظهارنامه‌های تشکیل شده مربوط به خودروهای سواری ساکنان جزیره قشم و کانتینرهای خالی است که به ترتیب یک ماه و شش ماه حق خروج از قشم به سمت سرزمین اصلی را دارند.

وی بیان کرد: طی 9 ماه گذشته امسال، 41 هزار و 536 تن کالای مربوط به تولیدات کارخانجات و شرکت‌های فعال در منطقه آزاد قشم به ارزش 70 میلیون و 507 هزار و 802 دلار به عنوان سهم مجاز ورود کالا وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن 167 درصد و از نظر ارزش دلاری 35 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک قشم گفت: در9 ماه گذشته 192هزار و 182 فقره کاپوتاژ به وزن یک هزار و 787 میلیون تن صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 83 درصد و از نظر وزن هم با 37 درصد رشد همراه بوده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید