خبر فوری

علاقمندی سرمایه‌گذاران فرانسوی برای توسعه مناسبات اقتصادی در قشم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، فرانسوا سنمو در نشستی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ساختمان کلاه فرنگی، گفت: یکی از شرکت‌های فرانسوی در قالب مشارکت با فعالان اقتصادی ایران در منطقه آزاد قشم در زمینه تولید بچه‌ماهی که یک صنعت مهم فنی و علمی است مشغول فعالیت هستند.

وی با اعلام موقعیت جزیره قشم و دسترسی این منطقه به آب‌های بین‌المللی، افزود: آنچه را در چند ساعت بازدید از نقاط مختلف جزیره دیدم و اطلاعات دقیق و فنی که توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح شد را به دولت و فعالان اقتصادی کشورم با هدف ورود به بخش سرمایه‌گذاری در قشم معرفی خواهم کرد.

سنمو ادامه داد: ایران و فرانسه از دیرباز روابط بسیار خوبی با هم داشته‌اند و پس از فراهم شدن شرایط جدید، شاهد ازسرگیری روابط در بخش‌های هواپیمایی با قرارداد بوئینگ و اتومبیل‌سازی و توسعه فرودگاهی در ایران هستیم.

وی گفت: با توجه به سفر وزیر محیط زیست فرانسه به ایران به نظرم مساله ژئوپارک قشم ظرفیت مهم و حائز اهمیتی برای همکاری فرانسه با ایران در قشم با محوریت مسائل محیط‌زیستی باشد.

سفیر فرانسه با تشکر از میزبانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و توضیحات جامعی که در زمینه اهمیت سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در بخش‌های مختلف قشم ازجمله نفت، گاز، انرژی، فولاد، ساخت پل، توسعه فرودگاه، پتروشیمی، شیلات، کشاورزی مدرن ارائه کردند، گفت: امیدوارم سهمی از این فرصت‌های طلایی به سرمایه‌گذاران فرانسوی برسد.

سفیر کشور فرانسه که در راس هیاتی برای بازدید از شرکت شناورسازی ایزوایکو بندرعباس به استان هرمزگان سفر کرده بود با ورود به جزیره قشم و بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و گردشگری این منطقه در نشست با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، راه‌های همکاری فرانسه با منطقه آزاد قشم را بررسی کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید