خبر فوری

ظرفیت بالای قشم برای جذب سرمایه‌گذاران فرانسوی/ دوران پساتحریم فرصتی ویژه برای سرمایه‌گذاری در ایران

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در دیدار با فرانسوا سنمو سفیر کشور فرانسه در محل ساختمان کلاه فرنگی قشم، اظهار کرد: دوران پسابرجام فرصت مهمی را برای سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در ایران اسلامی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: فرانسه از طریق یکی از فعالان اقتصادی خود در زمینه تولید بچه‌ماهی و به‌صورت مشارکتی در قشم سرمایه‌گذاری کرده و این حرکت می‌تواند باب جدیدی از حضور سرمایه‌گذاران این کشور در فعالیت‌های کلان صنعتی و اقتصادی در جزیره قشم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تشریح وضعیت جغرافیایی و امکانات عظیم صنایع مختلف در این منطقه، گفت: فرانسوی‌ها می‌توانند در بخش‌های نفت، گاز، انرژی، فولاد، ساخت پل، راه، فرودگاه، شیلات، کشاورزی صنعتی و موارد دیگر در قشم سرمایه‌گذرای کنند.

وی از برنامه 6 میلیون تن محصولات پتروشیمی در چهار پروژه، فرآیند ساخت چهار پالایشگاه نفت سنگین و فوق سنگین، تولید بیش از 3 میلیون تن فولاد، سهم 85 هزار تنی تولید ماهی در قفس قشم از سهم 200 هزار تنی کشور، ایجاد دو شهرک شیلاتی، چهار کارخانه تولید پودر ماهی، دو کارخانه خوراک آبیان در این منطقه به عنوان نمونه‌هایی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذرای در قشم نام برد.

مومنی ادامه داد: سوخت‌رسانی به بیش از 14 هزار کشتی عبوری در خلیج فارس به‌عنوان یکی از مهمترین صنایع سرمایه‌گذرای شده در قشم تا یک ماه آینده در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد که نقش مهمی در تحولات اقتصادی قشم خواهد داشت.

وی همچنین از اجرای طرح جامع ارتباطی خلیج فارس متشکل از پل با 3 هزار و400  متر بر روی دریا و خشکی، 82 کیلومتر راه آهن، 92 کیلومتر اتوبان و توسعه اسکله کاوه با چهار پست خدماتی به‌عنوان یک طرح مهم ملی با 650 میلیون یورو سرمایه‌گذرای به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم در قشم نام برد که نیاز به سرمایه‌گذرای دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: اجرای این طرح با فراهم شدن فرصت تولید بیش از 3 میلیون تن فولاد نقش مهمی در انتقال مواد اولیه این صنعت از نقاط مختلف کشور به قشم و ارسال تولید فولاد از این جزیره به سرزمین اصلی خواهد داشت.

مومنی ادامه داد: با ساخت پل خلیج فارس، کریدور شمال – جنوب از طریق منطقه آزاد قشم فعال می شود و کالاهای مهم تجاری و بازرگانی می‌تواند از کشورهایی نظیر چین، هند، پاکستان و حتی کشورهای اروپایی از طریق پل خلیج فارس به کشورهای آسیای میانه و نهایتا بندر نوستراک ترانزیت شود.

وی اظهار کرد: برای طرح های کشاورزی در قشم 270 هکتار زمین در قالب سه شهرک برای تولید محصولات گلخانه‌ای با محوریت صادرات پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به برنامه تولید یک هزار مگاوات برق در این منطقه اشاره کرد و گفت: اوایل سال آینده 250 مگاوات برق تولیدی جزیره قشم به شبکه سراسری کشور متصل می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید