خبر فوری

تبریز دومین ماه فصل زمستان را هم با آلودگی آغاز کرد

داوود قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص شاخص آلودگی هوای امروز تبریز اظهار کرد: امروز یکم بهمن‌ماه، شاخص کیفی هوای تبریز به  136  پی‌ اس آی رسیده و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی این تداوم آلودگی هوا وارونگی و پایداری جوی هوا است، گفت: افراد دارای مشکلات تنفسی و قلبی و همچنین کودکان در صورت امکان از منازل خود خارج نشوند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ محیط زیست آذربایجان شرقی تصریح کرد: فقط دو روز از فصل زمستان هوا در وضعیت سالم قرار گرفته بود و همچنان ماه دوم فصل زمستان نیز با آلودگی هوا آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌های زیادی در طول آلودگی هوا بیان شده و کاهش میزان آلودگی شهر بستگی به همت و تلاش و آگاهی مردم دارد، گفت:مردم با حداقل رساندن تردد با خودروی شخصی در داخل شهر می‌توانند نقش موثری در کاهش آلودگی را داشته باشند.

قاسم‌زاده افزود: استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای مسافرت‌های درون شهری، عدم سوزاندن برگ و درختان در باغ‌های اطراف تبریز و شهرهای بزرگ، پرهیز از سوزاندن ضایعات مانند لاستیک، سیم، زباله و غیره از جمله دیگر اقدامات برای کاهش آلودگی هوا است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ و محیط زیست خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با کاهش سفرهای غیرضروری داخل شهر، و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی و مدیریت مصرف انرژی و معاینه فنی خودروی شخصی و تنظیم منابع احتراق خانگیمان را به عنوان یک اولویت و در راستای مسئولیت شهروندی انجام دهند.

وی  یادآور شد: بر اساس شاخص آلودگی هوا، شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید