خبر فوری

اولین باران زمستانی در هرمزگان شروع به باریدن گرفت/ آسمان اکثر نقاط استان تا دوشنبه بارانی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، اولین باران زمستانی در بندرعباس و بسیاری از نقاط استان هرمزگان درحالی شروع به باریدن گرفت که خشکسالی و کم‌آبی در استان بی‌داد می‌کند و کشاورزان را در غم فرو برده است و همچنین موجب خشک شدن سد استقلال میناب، تنها تامین‌کننده آب شهر بندرعباس شده است.

این روزها مردم هرمزگان دست به دعا برداشته‌اند و به گفته محلی‌ها به قبله‌دعا می‌روند و برای رهایی از خشکسالی در اقصی‌نقاط استان، نماز باران برگزار می‌شود.

اولین باران زمستانی در بندرعباس از حدود ساعت 3 بامداد امروز شروع به باریدن گرفت و بنا به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از هواشناسی تا دوشنبه ادامه خواهد داشت و شدت بارش‌ها، سوم و چهارم بهمن‌ماه گزارش شده است.

این ناپایداری‌ها به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق، افزایش باد، کاهش نسبی دما، متلاطم شدن دریا و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها خواهد بود که در مدت فوق به تناوب، اکثر مناطق استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و توصیه می‌شود در مدت یادشده با توجه به شرایط جوی و دریایی جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم صورت گیرد.

با توجه به شرایط نامساعد دریا، مسافرانی که قصد سفر دریایی به جزایر خلیج‌فارس دارند، همکاری‌های لازم را با مسؤولان بنادر داشته باشند تا از خطرات احتمالی جلوگیری به‌عمل آید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید