خبر فوری

پیش‌بینی برداشت 10 هزار تن میوه کنار در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مسعود گرگیج با بیان اینکه هرمزگان به دلیل داشتن شرایط آب وهوایی مناسب، مستعد تولید میوه گرمسیری کنار است، اظهار داشت: به‌دلیل افزایش سطح و اصلاح باغ‌ها، تولید امسال نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش دارد.

وی افزود: شهرستان‌های میناب و رودان مهمترین مناطق تولید کنار در استان هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت کنار در استان 862 هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح قریب به 10 هزار تن محصول برداشت شود.

این مسؤول بیان کرد: شهرستان رودان با 408 هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

گرگیج عنوان داشت: محصولات تولید شده علاوه بر عرضه در بازارهای استان به استان‌های کرمان و فارس فرستاده می‌شود.

وی تصریح کرد: اختصاص 20 هزار اصله نهال کنار از محل اصلاح باغ‌ها برای باغ‌داران استان و اصلاح 35 هکتار از باغ‌های کنار شهرستان رودان از مهمترین برنامه‌های مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: فصل برداشت کنار در هرمزگان از اواخر دی‌ماه آغاز و تا اوایل فروردین‌ماه ادامه دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید