خبر فوری

برخی‌ها از الان به استقبال انتخابات می‌روند/ نتیجه پروژه‌ها رونق کسب و کار و ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، محمود واعظی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان اظهار کرد: امیدوارم در این سفر در حوزه فعالیت‌های وزارت‌خانه گشایش بیشتری برای استان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما ایجاد شغل و کسب و کار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، تصریح کرد: در حال حاضر بر روی پروژ‌ه‌ای به نام «تکاپو» (تفاهم‌نامه پروژه‌های حوزه ITو ICT در قالب طرح تکاپو بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و استانداری کرمان و با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد خواهد شد) کار می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نتیجه پروژه‌ها رونق کسب و کار و ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان خواهد بود، اضافه کرد: زیرساخت‌های استان زنجان هم از نظر شبکه فیبر نوری گسترش خوبی دارد و از نظر امکانات و پهنای باند دارای ظرفیت خوبی است که می‌توان در زمینه کسب و کار الکترونیکی فعالیت‌های خوبی انجام داد.

واعظی با اشاره به اینکه در ارتباط با روستاها هم باید امکانات اولیه را فراهم کنیم تا احساس کمبود نکرده و مهاجرت نکنند، ادامه داد: این سیاست در دولت یازدهم وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در روستاها کارهای زیادی در حوزه تلفن و ارتباط تلفنی فراهم است، افزود: در حال حاضر ارائه خدمات اینترنتی به روستاییان مورد توجه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: روستاییان با استفاده از خدمات اینترنتی به کارهای خود رشد داده و از بازار اینترنتی برای فروش محصولات خود استفاده کنند.

واعظی ادامه داد: ما هم تلاش داریم سهم خود را برای استان زنجان در ایجاد شغل و کسب و کار ادا کنیم.

وی در زمینه برجام و سالگرد آن، ابراز داشت: اعتقاد داریم کاری است که کلیت نظام با حمایت مقام معظم رهبری و حمایت‌های مردم و مقاومتی که مردم کردند در مقابله با تحریم‌ها و از تیم مذاکره کننده حمایت شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هم فکری قوای سه‌گانه و نهادهای نظامی و انتظامی نتیجه‌اش توفیقی شد که تحریم‌ها برداشته شده و حقوق هسته‌ای ایران باقی مانده و گشایشی در کشور ایجاد شده است.

واعظی با اشاره به اینکه اکنون آنچه که تحریم‌های مربوط به موضوع هسته‌ای بوده، حل شده است، اما از ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل نوع نگاه خصمانه‌ای که ایالت متحده امریکا و برخی از کشورهای غربی به انقلاب ما داشته‌اند همواره مورد تحریم‌های ظالمانه بوده‌ایم.

وی افزود: آنچه که تیم مذاکره‌کننده از سوی مقام معظم رهبری برای مذاکره اذن داشته فقط در زمینه هسته‌ای بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه خوشبختانه اکنون در زمینه نفت هیچ محدویتی برای تولید و صادرات و قراردادها نداریم، اضافه کرد: صادرات افزایش داشته و در این راستا با اوپک و غیر اوپک توافق شده است.

واعظی ادامه داد: زمانی که در اوپک تولید نفت را پایین آوردند میزان تولید و سهمیه ایران به قبل از دوران تحریم برگشت.

وی با اشاره به اینکه در تولیدات گاز و پتروشیمی، بیمه و … توفیقات زیادی به دست آمده است، قرارداد وارد کردن هواپیما در 38 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و این اعتباری است که امروز ایران در عرصه بین‌المللی به دست آورده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت توانسته تورم را از حدود رقم 40 درصدی به تک رقمی کاهش دهد و در حال حاضر میزان تورم زیر 8 درصد است، تصریح کرد: امسال همه شاخص‌ها مثبت بوده و خوشبختانه کشاورزان با رشد شاخص‌ها رضایت خوبی دارند.

واعظی با بیان اینکه در پیش‌بینی بودجه، اعتباری برای گندم دیده نشده بود، افزود: اما باز از مجلس اجازه گرفتیم تا پول کشاورزان پرداخت شود و این کار انجام شد.

وی با اشاره به رشد شاخص‌ها در صنعت، اظهار کرد: در مجموع ما از رکود خارج شده‌ایم و می‌توانیم آینده خوبی را به مردم وعده دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: وجود افراد در انتظار اشتغال نشان دهنده بیکاری انباشت شده است و 700 هزار شغل توسط دولت تدبیر و امید ایجاد شده، که امیدواریم در آینده این رقم ادامه داشته باشد.

واعظی برجام و آنچه که کشور به دست آورده را موجب گشایش دانست و گفت: منطقه پیرامونی ما همه دچار بحران و گرفتاری هستند و هدایت‌های رهبری باعث ایجاد فضای آرام در کشور شده است.

وی اضافه کرد: باید مراقبت کنیم تا زمان انتخابات سال 96 فضای سیاسی کشور آرام باشد، متاسفانه برخی از جریان‌های سیاسی و احزاب و گروه‌ها از الان به استقبال انتخابات می‌روند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر کار انتخاباتی سالم انجام شود مشکلی وجود ندارد، اما نباید دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند، چرا که دولت هم متعلق به نظام است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی با رحلت خود یک وحدت مجددی را در کشور آفرید، ادامه داد: وی یک مشاور امین برای مقام معظم رهبری و دلسوز مردم بودند که جای ایشان به این راحتی پر نمی‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: پس از برجام با 700 کارگزاری ما با 240 بانک خارجی روابط کارگزاری دارند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید