خبر فوری

اجرای طرح تست معاینه فنی خودروهای درحال تردد در روزهوای پاک

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، ناصر مهردادی در حاشیه تست معاینه فنی خودروهای عبوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این برنامه فرهنگی – اجرایی از جمله برنامه های گرامیداشت روز هوای پاک و در راستای فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست و آلودگی هوای تهران می باشد، افزود: طی روزهای گذشته نیز با همکاری پلیس راهور تهران تست معاینه فنی خودروهای عبوری در نقاط مختلف شهر تهران انجام شد و با خودروهای فاقد معاینه فنی و غیر استاندارد توسط پلیس راهور برخورد قانونی صورت گرفت. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در موضوعات مختلف زیست محیطی بخصوص آلودگی هوا تصریح کرد : امروز در جریان تست خودروهای درحال تردد به رانندگان خودروهایی که دارای استاندارد مناسب خروجی اگزوز بودند توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران یک شاخه گل تقدیم شد

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از خودروهای تست شده در طی روزهای گذشته دارای شرایط استاندارد بوده اما متاسفانه ۳۰ درصد از خودروها با وجود داشتن برگه معاینه فنی دارای شرایط استاندارد نبودند، گفت:این رقم قابل ملاحظه است و امیدواریم با همکاری شهروندان و مراکز معاینه فنی این آمار کاهش یابد.

مهردادی اظهار داشت: در ماههای آذر و دی ماه بدلیل وجود وارونگی هوا ما شاهد افزایش غلظت آلاینده ها در کلانشهرها بویژه در کلان شهر تهران بوده و هستیم که با توجه به اقدامات انجام شده در طی سالهای اخیر و روند کاهشی آلودگی هوای کلان شهر تهران امیدواریم در آینده شاهد کاهش آلودگی هوا در تهران و افزایش تعداد روزهای هوای سالم در این کلان شهر باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی حدود ۱۷ هزار تاکسی فرسوده وجود دارد که به تدریج در حال جایگزینی هستند، تصریح کرد: در خصوص خودروهای شخصی نیز حدود ۳۰۰ هزار خودروی فرسوده وجود دارد که بخش اعظمی از این خودروها مربوط به خودروهای کاربراتوری هستند و باید برای آنها چاره اندیشی شود.  

این گزارش می افزاید:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین با حضور در شهرستان ملارد ایستگاه سنجش کیفیت هوای این شهرستان را با حضور خطیبی فرماندار ملارد افتتاح و ضمن بهره برداری از سیستم فیلتراسیون هوای واحد نساجی و رنگرزی همرنگ و افتتاح سیستم تصفیه فاضلاب شرکت اورند پلاستیک از بخش های مختلف این واحد صنعتی تولید کننده قطعات خودرو بخصوص کنیستر و کاتالیست بازدید کرد.

گفتنی است بهره برداری از ۵ آنالایزر گازهای آلی فرار در ۵ ایستگاه تهران،بازدید سرزده از مراکز معاینه فنی خودروها در سطح استان، اجرای برنامه های آموزشی با همکاری آموزش و پرورش در سطح استان،نهالکاری کودکان باهمکاری تشکل های زیست محیطی استان در پارک طبیعت پردیسان و ادامه طرح ویژه پایش صنایع و معادن استان از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته هوای پاک خواهد بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید