خبر فوری

۱۲ هزار هکتار از شبکه آبیاری خداآفرین آماده بهره‌برداری است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، اصغر سلیمان زاده شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل تصریح کرد: در کل کشور بهره‌برداری از ۵۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی هدف‌گذاری شده که سهمیه استان پنج هزار و ۷۰۰ هکتار است.

وی افزود: نه تنها سهمیه محقق شده بلکه ۱۲ هزار هکتار از شبکه خداآفرین و ۷۰۰ هکتار از شبکه سبلان تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان برنامه دیگر را آبگیری و افتتاح ۱۰ سد با ظرفیت ۵۰۰ میلیون مترمکعب با هدف تأمین آب شرب عنوان و تأکید کرد: برش استان اردبیل در این طرح ۷۶ میلیون مترمکعب است.

سلیمان زاده به وضعیت سد گیوی اشاره کرد و افزود: این پروژه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و لازم است برای پرداخت تملک اراضی آن ۲۵۰ میلیارد ریال تأمین شود که در صورت تأمین می‌توان سد را در دهه فجر به بهره‌برداری رساند.

وی در خصوص نصب کنتورهای هوشمند اضافه کرد: نصب کنتورها بر عهده اداره برق استان است و تاکنون عملیات نشده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان به نصب ۴۷ کنتور حجمی اشاره و تأکید کرد: مناقصه نصب ۲۰۱ دستگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

سلیمان زاده در خصوص نصب ابزارهای اندازه‌گیری نیز تعهد استان را ۱۰۰ دستگاه برشمرد و افزود: ۲۵ درصد از این پروژه اجرا شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید