حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: سودجویان برای تصرف و به بهانه‌های مختلف دست به سندسازی و جعل حرفه ای می زنند و این اقدام ناشی از عدم مستندسازی زمین های ملی است.

قلع و قمع تعداد 212 سازه غیرمجاز در هرمزگان / رفع تصرف از اراضی دولتی به ارزش 2 هزار میلیارد

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان بیان کرد: سودجویان برای تصرف و به بهانه‌های مختلف دست به سندسازی و جعل حرفه ای می زنند و این اقدام ناشی از عدم مستندسازی زمین های ملی است.
وی گفت: در سال گذشته از اراضی دولتی به ارزش 490 میلیارد ریال رفع تصرف شده و با تلاش های صورت گرفته از ابتدای امسال تا کنون ارزش رفع تصرفات به دو هزار میلیارد ریال رسیده است.
این مقام قضایی در استان هرمزگان با بیان اینکه انگیزه سودجویان برای دخل و تصرف در این مواهب الهی و ثروت های ملی  از جمله دریا ،کوه ، جنگل و … زیاد شده است تصریح کرد: بر اساس قوانین جاری کشور وظیفه سامان دهی به  این اقدامات به شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی واگذار شده است و تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا دست سودجویان را از این منابع گرانبها کوتاه کنیم.
حجت الاسلام اکبری همچنین گفت: برای دست یابی به این مهم ،شورای حفظ حقوق بیت المال تشکیل شده است که با جدیت در عمل به وظایف قانونی خویش سبب شده تا روند تجاوز به اراضی ملی و دولتی به نحو چشمگیری کاهش یابد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به به پرونده های حقوقی و تغییر کاربری در این شورا خاطرنشان ساخت: در تخلفات تغییر کاربری قلع و قمع زیادی صورت گرفته است و قلع و قمع ها هم به شکل کلی بوده  و به صورت جزئی نبوده است چرا که عقیده داریم اگر تخلفی صورت گرفته است باید به صورت کامل از بین برود.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان هرمزگان با اعلام این مطلب که شورای حفظ حقوق بیت المال در استان هرمزگان قاطعانه و به صورت مستمر رفع تصرف غیرقانونی از اراضی ملی را تعقیب و پیگیری می کند اضافه کرد :رفع تصرف از اراضی ساحلی اولویت راهبردی در برنامه عملیاتی این شورا است و در سال گذشته از اراضی دولتی به ارزش 490 میلیاردریال رفع تصرف گردیده و با تلاش های صورت گرفته از ابتدای امسال تا کنون ارزش رفع تصرفات به دو هزار میلیارد ریال رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان  افزود: سودجویان برای تصرف و به بهانه های مختلف دست  به سند سازی و جعل حرفه ای می زنند و در برخی مواقع این اقدام ناشی از عدم مستند سازی زمین های ملی است.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری اظهار داشت: به دستور مراجع قانونی عضو شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان ؛تعداد 212 سازه غیر مجاز در استان هرمزگان قلع و قمع شده و همچنین مساحت قابل توجه ای از اراضی ساحلی این استان آزاد سازی و رفع تصرف شده است.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان هرمزگان در ادامه به وضعیت بد بافت فرسوده در شهر بندرعباس اشاره و بیان کرد: 40 درصد شهر بندرعباس به شکل بافت فرسوده و ناکارآمد در آمده است که نیازمند برنامه ریزی و تأمین هزینه به منظور رفع این معضل است تا ضمن بهبود وضعیت امنیت و معیشت ساکنین این مناطق از تحمیل آسیب های اجتماعی بر پیکره جامعه پیشگیری شود.
وی افزود: میزان تصرفات اراضی در بندرعباس و حاشیه های آن بسیار بالاست و این تصرفات در غرب بندرعباس به دلیل ارزش مالی زمین های آن بیشتر است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید