آسیب ها با هم تعامل دارند و هم افزایی می کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام غلامی در همایش تخصصی روسای پلیس امنیت اخلاقی سراسر کشور با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با آسیب های اجتماعی، افزود: در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند تفکر روشن و مشخص هستیم، در این مبحث ده ها تفکر و نظر وجود دارد اما باید بهترین دیدگاه در این رابطه مشخص شود.

وی ادامه داد: هرچند ستون تفکری خود را با دیدگاه ها و تفکرات امام (ره) و مقام معظم رهبری می سازیم اما این دو بزرگوار به جزئیات آن اشاره ای نکردند بنابراین ما باید خود جزئیات آن را کشف کرده و در یک منظومه قرار دهیم و براساس آن گره های خود را باز کنیم.

رئیس کارگروه آسیب های اجتماعی دفتر مقام معظم رهبری افزود: در تفکرات علاوه بر مبانی باید نقش نیروی انتظامی در آسیب های اجتماعی تعریف شود اما نه به صورت کلی گویی بلکه باید جزئیات وظایف این نیرو در پازل آسیب های اجتماعی مشخص شود.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: دربحث مقابله با آسیب های اجتماعی کلیه دستگاه های مسئول باید برنامه های کوتاه و بلند مدت خود را اعلام کنند.

این مسئول بر رصد لحظه ای آسیب های اجتماعی تاکید و تصریح کرد: نیروی انتظامی برای اجرای برنامه های خود در بحث مقابله با این معضلات نیازمند رصد لحظه ای آن است؛ گزارش های لحظه ای به معنای رصد نیست بلکه رصد معنای بسیار دقیقی دارد.

وی با بیان اینکه رصد آسیب های اجتماعی علاوه بر شاخص به ابزار و امکانات خاص خود نیازمند است، گفت: بسیاری از دستگاه ها در این مبحث گزارش هایی را ارائه می دهند اما تحلیل های آنها سست است و هیچ پیش بینی درباره آینده ندارد.

غلامی بر ضرورت ایده سازی در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: برای مواجهه با این پدیده ها دائماً نیازمند تولید ابزار و روش هستیم، نیروی انتظامی در این زمینه خوب عمل کرده که می توان به اقدامات این نیرو در بحث مقابله با بدپوششی اشاره کرد.

رئیس کارگروه آسیب های اجتماعی دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: مواجهه با آسیب های اجتماعی پیچیدگی و ظرافت خاصی دارد که هیئت اندیشه ورزان که متشکل از نخبگان و اندیشمندان این حوزه است باید در این خصوص گام بردارند.

این مسئول با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای آموزش دیده و زبده، گفت: در زمینه آسیب های اجتماعی حتماً باید نیروهای ویژه، آموزش های لازم را برای مقابله با این پدیده فرابگیرند.

وی ادامه داد: میان آسیب های اجتماعی پیوستگی وجود دارد؛ آسیب ها با هم تعامل دارند و هم افزایی می کنند.

حجت الاسلام غلامی بر همراه سازی مردم در امر مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: ناجا در این زمینه تجارب خوبی دارد به گونه ای که شهروندان و تشکل های مردمی را به صحنه آورده است که می توان به همکاری خوب مردم با ناجا در امر مقابله با بدپوششی اشاره کرد البته هیئت های اندیشه ورز می توانند در این رابطه به نیروی انتظامی کمک کنند.

رئیس کارگروه آسیب های اجتماعی دفتر مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت تولید فیلم و سریال در حوزه امنیت اخلاقی تاکید و تصریح کرد: باید چهره دلسوزانه نیروی انتظامی در بحث امنیت اخلاقی را به مردم نشان دهیم.

گفتنی است، در ادامه این نشست، مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با حضور سردار رضائیان رئیس پلیس امنیت عمومی این نیرو، برگزار شد.

در این مراسم، حجت اسلام و المسلمین  غلام حیدری به عنوان رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی منصوب و از زحمات و تلاش سردار” نیکخواه” رئیس سابق این پلیس تقدیر و تشکر شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید