خبر فوری

۲۰ قطعه اردک «چشم طلایی» در تالاب های شفت مشاهده شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست گیلان، همزمان با حضور پرندگان مهاجر در زیستگاهای استان و پایش روزانه زیستگاه ها و تالاب های شهرستان شفت، ۲۰ قطعه اردک گونه سفید (اردک چشم طلائی) در یکی از تالاب های شفت مشاهده شد.

رضا زمانی افزود: اردک چشم طلایی جزء گونه های حفاظت شده و حمایت شده بوده و هر گونه شکار و صید آنها ممنوع است.

وی به ثبت گونه های مهاجر توسط کارشناسان محیط زیست اشاره کرد و گفت: از عموم مردم تقاضا می شود در صورت مشاهده گونه های ناشناخته و جدید مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت با بیان اینکه اردک گونه سفید ۴۶ سانتی متر طول دارد و از پرندگان غواص است که به واسطه سر بزرگ و پف کرده و چشمان زردش به آسانی شناخته می شود، خاطرنشان کرد:در پرنده نر، سر به رنگ سبز براق با لکه سفیدی بین منقار و چشم و در پرنده ماده سر قهوه ای شکلاتی و چشم ها زرد است.

به گفته این مسئول این پرنده در آب های ساحلی و دریاچه های آب شیرین به سر می برد و در استان گیلان نیز در سواحل دریای خزر و برخی تالاب ها مشاهده می شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید