خبر فوری

دُرّ غلطان ایران در برابر آب‌نبات چوبی غرب

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، طی یادداشتی در کانال شخصی خود با اشاره به برجام و بدعهدی‌های طرف مقابل نوشت: به سبب سیاست‌های اعمالی ایالات متحده آمریکا هنوز رفع تحریم‌ها در عمل اتفاق نیفتاده است و عایدی تقریبا هیچ وجود دارد؛ عایدی که در مقابل دُرّ غلطانی که داده شده در حد یک آب نبات چوبی است!

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

« امروز پس از گذشت یک سال از آغاز توافق برجام می‌توان به تحلیلی دقیق‌تر از آثار آن و میزان پای‌بندی طرفین به مفاد آن دست یافت.

نکته اول در مورد برجام این است که برخلاف عده‌ای که برجام را یک بخش از پروسه‌ای خاص می‌دانستند که شامل برجام‌های دیگری هم بود،برای نظام و انقلاب برجام یک پروژه بود که آغاز و انجام مشخصی داشت که می‌توان بعد از یک سال با محاسبه داده و ستانده‌های حاصل از اجرا، مورد ارزیابی قرار گیرد.

نکته دوم این است که نباید کارکرد برجام را حواله به غیب کرد و گفت اگر برجام نبود چه می‌شد، چون این حرف به لحاظ منطقی نه قابل رد است و نه تایید که البته تجربه ثابت کرده است که هر بار در مقابل غرب حرف از تنش زدایی و امثال اینها زده شد نتیجه‌ای جز محور شرارت شدن نداشته است.

نکته سوم این که آمریکا و هیات حاکمه آن ثابت کردند چه دموکرات و چه جمهوری خواه قابل اعتماد نیستند و اتفاقا نقض عهد از دولت دموکرات آمریکا و وزیر خارجه خوش اخلاق آن شروع شد.

نکته چهارم این است که متاسفانه متن توافق به گونه‌ای تنظیم شده است که مسئله‌ای به نام مکانیسم ماشه اساسا اجازه نمی‌دهد ایران بتواند خیلی جدی دعاوی خود و شکایتش از نقض عملی برجام توسط 1+5 را به خوبی تنظیم کند و این نشان می‌دهد که علی رغم تبلیغات فراوان، ایرادهای مهمی در انعقاد قرارداد توسط تیم مذاکره کننده کشورمان وجود دارد.

پنجم اینکه در مورد فعالیت‌های هسته‌ای تقریبا تمام تعهدات ما انجام شده است، میزان غنی‌سازی به شکل محسوس کاهش پیدا کرده، تاسیسات فردو کارکرد اصلی خود را از دست داده است و بسیاری از نیروهای انسانی کارآزموده این حوزه عملا دیگر کارکردی ندارند، اما در حوزه تعهدات طرف مقابل به سبب سیاست‌های اعمالی ایالات متحده آمریکا هنوز رفع تحریم‌ها در عمل اتفاق نیفتاده است و عایدی تقریبا هیچ وجود دارد عایدی که در مقابل دُرّ غلطانی که داده شده در حد یک آب نبات چوبی است!»

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید