خبر فوری

حرکت زیبای یک خیر دوستدار محیط‌زیست در روستای پسکوهک بخش ارژن

قاسم فضلی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: خیری به‌نام بیژن ابنوی‌زاده با نیت تمیز نگه‌داشتن محیط‌زیست و فرهنگ‌سازی در روستای پسکوهک بخش ارژن دست به یک حرکت زیبای انسانی زده و با هزینه شخصی برای حدود 80 خانوار این روستا با تهیه سطل زباله و تحویل آن به مردم، همگان را به رعایت نظافت و تمیز نگه‌ داشتن محیط تشویق می‌کند.

وی افزود: این خیر خوش‌فکر و خلاق با احداث یک سکوی سیمانی زباله در هر کوچه، به مردم این امکان را داده که زباله‌های روزانه خود را در این محل ریخته تا از انباشت زباله در محیط پیرامون جلوگیری شود، چراکه پیش‌ازاین بیشتر زباله‌ها در فضای سبز این روستا و در حاشیه رودخانه ریخته می‌شد که منظره‌ای ناخوشایند را به وجود آورده بود.

این مقام مسؤول همچنین گفت: یکی دیگر از کارهای جالب این خیر تهیه اسب با یک ارابه یدک‌کش بوده که روزانه به‌وسیله این یدک‌کش، زباله‌ها جمع‌آوری و در محل ویژه ریخته می‌شود، افزون‌بر اینکه یک وانت نیسان نیز برای این کار اختصاص‌ یافته است.

بخشدار ارژن ادامه داد: این خیر نیکوکار برای این کار ارزشمند و خداپسندانه با گرفتن کارگر، حدود 25 میلیون تومان هزینه اولیه کرده که هر ماه نیز در جمع‌آوری زباله‌ها حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان هزینه خواهد کرد که امیدواریم تمام مردم این روستا به‌ اتفاق شورا، این فرد را در تأمین هزینه‌ها یاری کنند.

فضلی‌نیا خاطرنشان کرد: برای تقدیر از این خیر، با همکاری شورای روستا و بخشداری به‌ اتفاق امام‌ جمعه بخش ارژن و چند کارشناس محیط‌زیست با حضور مردم روستای پسکوهک نشستی را برگزار کردیم و با اهدای لوح سپاس، از وی تقدیر و تشکر شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید