خبر فوری

نشست‌های تخصصی انگاره‌های فرهنگی اقتصادمقاومتی برگزار می‌شود

دکتر سید علی‌اکبر هاشمی راد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای هر نوع تحول اساسی و دگرگونی بنیادین در جامعه باید به فرهنگ بر مبنای صحیح دست‌یافت؛ چراکه سبک زندگی آحاد جامعه مستقیماً از فرهنگ نشأت گرفته که تأثیری آشکار بر اقتصاد دارد.

 وی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه، نیازمند شناخت و تبیین انگاره‌های فرهنگی متناسب با شاخص‌های اقتصاد مقاومتی هستیم.

دکتر هاشمی راد اضافه کرد: در این نشست‌های تخصصی که با همکاری گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز برگزار می‌شود، انگاره‌های فرهنگی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی با حضور صاحب‌نظران و محققان دانشگاهی مطرح و بررسی می‌شود و راهکارهای مقتضی برای دستیابی به اهداف مدنظر شناسایی و تبیین خواهد شد.

وی با اشاره به موضوعات این نشست‌ها تصریح کرد: «فرهنگ، سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی»، «الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی »، «کارآفرینی، توسعه و اقتصاد مقاومتی» و «آسیب‌ها و موانع پیشروی اقتصاد مقاومتی» ازجمله محورهای این نشست‌ها است.

هاشمی راد «راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی»، «اقتصاد مقاومتی در دوره تحریم/پسا تحریم»، «رابطه اقتصاد مقاومتی با وحدت و انسجام ملی» و «بررسی زمینه‌های دینی و تاریخی اقتصاد مقاومتی» را از دیگر موضوعات این نشست‌ها برشمرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید