خبر فوری
گروه اقتصاد: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در برابر تحریم دشمن وحدت و همدلی دولت و ملت می‌تواند پاسخگو باشد، اظهارکرد: یکی‌از ابعاد مبارزه با تفرقه، وحدت و همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت؛ گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

 آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، یکی از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی را همدلی بین دولت و ملت دانست و گفت: در این راستا انجام برخی ازسیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر عهده دولت و بعضی از سیاست‌ها بر عهده ملت است.
وی با اشاره به این‌که تقویت اقتصاد مقاومتی زمانی انجام خواهد شد که ملت و دولت دست به دست هم بدهند، افزود: هر کدام از ملت و دولت رسالت و مسئولیتی که بر عهده دارند را باید به‌خوبی انجام دهند که این امر زمانی امکان‌پذیر است که دولت و ملت در کنار هم باشند.
آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نباید بین دولت و ملت جدایی فرض کرد این در حالی‌است که وحدت و اتحاد و همدلی دولت و ملت اثر معجزه‌آمیزی در پیشبرد اهداف و سربلندی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: در فرهنگ دینی ما به مسئله وحدت و همدلی سفارش شده است اگر به منابع دینی مراجعه کنیم پس از اسلام و قرآن و دستورات دینی مهمترین چیزی که به آن سفارش شده است وحدت و همدلی است.
امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص وحدت و همدلی آمده است که: «مومنین نسبت به یکدیگر همچون ساختمان محکمی هستند که بعضی از اجزا بعضی دیگر را استحکام می‌بخشد» یعنی اگر جامعه بخواهد فعالیت داشته باشد بعضی از افراد باید بعضی از افراد دیگر را کمک کنند تا بنای جامعه مستحکم باشد.
این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه به خطبه ۱۴۶ نهج‌البلاغه امام علی(ع) در خصوص وحدت و همدلی اشاره و اظهارکرد: وحدت و همدلی دولت و ملت باید بر محور ولایت باشد جایگاه رهبری در جامعه مانند نخ محکم تسبیح است این رهبری است که مردم را جمع می‌کند و استحکام می‌بخشد لذا اگر جایگاه رهبری ملاحظه نشود افراد متفرق می‌شوند و همدلی و وحدت بین دولت و ملت امکان‌پذیر نخواهد بود.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که خداوند متعال در قرآن‌کریم نسبت به تفرقه و تفرقه‌افکنان هشدار داده است، اضافه کرد: خداوند می‌فرماید که مواظب باشید شکست شما به‌واسطه اختلاف و تفرقه است و خداوند از تفرقه به‌عنوان عذاب آسمانی یاد می‌کند و به پیامبر(ص) می‌فرماید به مردم بگو که اگر تفرقه کنید و ساز جدایی بزنید خداوند قادراست از آسمان و زمین بر شما عذاب بفرستند و جمع شما را پراکنده کند این در حالی‌است که خداوند در آیه دیگر در سوره انعام می‌فرماید که با تفرقه‌افکنان نباش و آنها را به حال خودشان بگذار ای پیامبر تو از تفرقه‌افکنان نیستی و آنان نیز از تو نیستند.
امام جمعه خرم‌آباد گفت: کار و عذاب تفرقه‌افکنان با خداست کمااینکه یکی‌از ابعاد مبارزه با تفرقه، وحدت و همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد: در برابر تحریم دشمن وحدت و همدلی دولت و ملت می‌تواند پاسخگو باشد زیرا وحدت و همدلی دولت و ملت سبب شکست توطئه‌های جبهه مخالفان نظام خواهد بود کمااینکه مخالفان به‌دنبال این هستند بین دولت و ملت جدایی و تفرقه بیفتد.
آیت‌الله میرعمادی در خصوص وظایف دولت و ملت در تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: سیاست‌گذاری مناسب در جهت تولید داخلی و روانه کردن بودجه و تسهیلات مملکت به‌سمت تولید داخلی و پرداخت خسارت‌های بنگاه‌های تولیدی داخلی از وظایف دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که اگر ما تولیدات صنعتی داریم دولت باید همین تولید صنعتی را تقویت کند، اضافه کرد: بر سر پارچه ایرانی چه آمده است؟ پارچه ایرانی کجا رفت؟ وقتی پارچه و پوشاک از خارج وارد می‌شود تولید پوشاک و پارچه داخلی امکان ندارد.
وی با اشاره به این‌که دولت در زمینه اشتغال و کارآفرینی باید زیرساخت‌های مناسب را فراهم کند، عنوان کرد: دولت باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی،  انگیزه کارآفرینان را افزایش دهد و موانع قانونی را بر سر کارآفرینان بر دارد و یک سرمایه‌گذار باید اطمینان داشته باشد که در خصوص سرمایه‌گذاری که می‌کند، موفق خواهد بود.  
میرعمادی با اشاره به این‌که دولت لازم است که سیاست‌گذاری‌های لازم برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد و حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها را داشته باشد،  ادامه داد: دیوان‌سالاری‌هایی که بر سر راه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است، باید برداشته شود.
عزم جدی دولت و دستگاه قضا برای مبارزه با فساد اقتصادی
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها باید توسط دولت و دستگاه قضا حل شوند و مخالفان به کیفر اعمال خود برسند، افزود: تجربه نشان داده است که اگر دولت و دستگاه قضا با قاطعیت با فساد مبارزه کنند مردم با انسجام و وحدت و همدلی از آنان حمایت می‌کنند لذا در زمینه مبارزه با اختلاس و فساد اقتصادی و برخورد با افرادی‌که حقوق نجومی گرفتند عزم جدی دولت و دستگاه قضا لازم است.
امام جمعه خرم‌آباد گفت: تثبیت نرخ ارز و ثبات قیمت‌ها یکی دیگر از وظایف دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است زیرا تا زمانی‌که قیمت ارز و کالاها ثبات نداشته باشد، اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.    

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید