خبر فوری

کشت سیب‌زمینی به‌صورت آبیاری بارانی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مختار حدیدی با بیان اینکه جاسک به‌دلیل داشتن زمین‌های حاصلخیز مستعد تولید سیب‌زمینی است، اظهار داشت: کشت سیب‌زمینی برای اولین بار به‌صورت آبیاری بارانی با روش کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک در اراضی دشت جگین شهرستان جاسک آغاز شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود به‌طور تقریبی 35 تن در هر هکتار محصول برداشت شود گفت: امسال 60 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه به کشت سیب‌زمینی اختصاص داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک با تاکید بر اینکه محصولات تولید شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به استان‌های تهران، اصفهان و فارس فرستاده می‌شود افزود: عملیات برداشت از اواسط فروردین‌ماه آغاز و تا اواخر فروردین ادامه خواهد داشت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید