خبر فوری

دفاتر شورای حل اختلاف سیریک جوابگوی نیازهای مردم نیست

هرمزبان:امام جمعه شهرستان سیریک، با اشاره به عدم استقرار دادگستری در این شهرستان گفت: فعالیت دفاتر شورای حل اختلاف سیریک در جهت رفع مشکلات و اختلافات مردم جوابگوی نیازهای شهرستان نیست.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی حائری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سیریک اظهار داشت: دادگستری در هر شهرستان اهمیت ویژه ای در رفع مشکلات و ایجاد امنیت روانی  جامعه دارد.

وی بیان کرد: با یک نگاه جامع، می‌توان دریافت که دستگاه قضایی ناگزیراست همواره نظرات قانونی خود را جهت ارائه در جامعه مد نظر داشته باشد و از این رو ایجاد و استقرار دادگستری در جوامع از  اهمیت ویژه‌ای  برخوردار است.

وی با بیان اینکه استقرار دادگستری می‌تواند تاثیر بسزایی بر نظرات قاضی و رعایت عدالت در حکم صادر شده داشته باشد اذعان کرد: مردم شهرستان سیریک برای بررسی موارد جزئی قضایی خود می بایست مسافت طولانی را تا شهرستان میناب طی کرده و متحمل هزینه های مالی وخسارات دیگر شوند.

امام جمعه سیریک با طرح این موضوع که در هفته قوه قضائیه تنها خواسته مردم استقرار دادگستری در سیریک است افزود: تبعات این امر به واسطه عدم استقرار دادگستری بسترساز، بسیاری از معضلات و بی انضباطی های اجتماعی بوده که رشد آمار جرائم در منطقه را در پی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به ستاد مردمی دیه، اظهار کرد: با استقرار دادگستری در این شهرستان قطعا بعضی از نهادهای مردمی که برای بهبود فرهنگ اجتماعی فعالیت دارند نیز ایجاد خواهد شد.

صفایی حائری یادآورشد: فعالیت دفاتر شورای حل اختلاف سیریک در جهت رفع مشکلات و اختلافات مردم جوابگوی نیازهای شهرستان نیست.

امام جمعه سیریک ترویج قانون‌گرایی و انضباط اجتماعی را از دیگر وظایف قوه قضایه عنوان کرد و افزود: ایجاد دادگستری در ترمیم و اصلاح وضعیت کنونی جامعه نقش حساس و تعیین کننده‌ای ایفا خواهد کرد./تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید