خبر فوری

کشمکش‌های رسانه‌ای نشان از ناهماهنگی قوا و ضعف در همدلی میان مسؤولان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌السلام سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از مردم قم، اظهار کرد: راه‌حل مشکلات اقتصادى کشور، حرف زدن در مورد آن نیست بلکه عمل و اقتصاد مقاومتى است.

وی افزود: از این رو ضرورت دارد مسؤولان با نگاه ویژه‌ای به این مسئله همت کنند و در این زمینه با چاره‌اندیشی وارد عمل شوند.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه با اشاره به مضرات فضای مجازی، خاطرنشان کرد: فضاى مجازى اکنون به قتلگاهى براى بسیارى از جوانان و نوجوانان در زمینه اخلاق و ایمان دینى تبدیل شده است، از این‌رو مسؤولان باید توجهى جدى‌تری داشته باشند.

هاشمی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که مطابق تذکرى که رهبر معظم انقلاب دادند، رشد و قدرت علمى کشور از اهمیت بالایى برخوردار است.

خطیب جمعه شهرک طالقانی در ادامه عنوان کرد: ظلمى که کشورهاى غربى در عرصه بین‌المللى مرتکب آن مى‌شوند، به‌ علت آن است که آن‌ها قدرت علمى و مادى پیدا کرده‌اند و با این‌قدرت در حال ظلم کردن هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با لزوم حفظ اتحاد ملی، اظهار کرد: دشمن برخى از نهادهاى انقلابى و سازمان‌هاى کشور را در سیبل اصلى هدف خود قرار مى‌دهد و متأسفانه مشاهده مى‌کنیم که برخى در داخل نیز حمله به این نهادها و تضعیف آن‌ها را هدف خود قرار مى‌دهند.

هاشمی ادامه داد:  این در حالى است که باید حمایت از این نهادها وظیفه اصلى ما قرار گیرد، حمایت از نهادها نیز به معنى کمک به آن‌ها در انجام صحیح و بدون نقص وظایفشان است.

امام جمعه شهرک طالقانی همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش دشمن برای از بین بردن عوامل اقتدار ملى، خاطرنشان کرد: از بین بردن ایمان، حیا و عفاف، پایبندى به مبانى دینى و حاکمیت دین، متوقف کردن حرکت علمى، مخدوش کردن عزت ملى از اهداف دشمن برای از بین بردن اتحاد ملی است.

وی افزود: تضعیف دستگاه‌ها و نهادهایى که مظهر اقتدار کشور هستند، از دیگر برنامه‌هاى دشمن است که باید در مقابل آن‌ها ایستاد و اجازه نداد هیچ‌گاه دشمن با نفوذ و غلبه بر ارزش‌های ما وحدت و انسجام موجود را خدشه‌دار کند.

خطیب جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به درگذشت ناگهانى یار دیرین امام و رهبرى، اظهار کرد: نباید خدمات و تلاش‌های آقای هاشمی در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب را فراموش کرد.

هاشمی با تأکید بر لزوم حفظ اتحاد ملی و جلوگیری از نفوذ دشمن، اظهار کرد: نباید اجازه داد گروهى منحرف و خناس اسم و جایگاه و یاد و خاطره آقاى هاشمى را به خود اختصاص دهند و به نفع خود مصادره کنند.

وی در ادامه حضور پرشکوه مردم در مراسم خاک‌سپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نشانه وفاداری مردم به چهره انقلابی و خدوم برشمرد و گفت: حضور باشکوه و هوشمندانه مردم در مراسم تشییع ایشان در ارزیابى نهادهاى نظارتى و امنیتى بیش از 3 میلیون نفر بود.

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: این حضور نشان می‌دهد که مردم ما هیچگاه سوابق و خدمات یک چهره انقلابى و خدوم را فراموش نمى‌کنند.

هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه توقع رهبری از دوستی دو قوه مجریه و قضاییه متمرکز شدن همه نیرو و توان برای حل مشکلات مردم و کشور است، خاطرنشان کرد: جدال رسانه‌ای سران قوای مجریه و قضائیه دردی را از مردم دوا نمی‌کند.

وی افزود: یقیناً تریبون‌هاى عمومى جاى خوبى براى حرف زدن مقامات عالى نظام با یکدیگر نیست، اختلافات حل‌نشدنى در گفت‌وگوهاى خصوصى هم بهتر است به هیأت حل اختلاف قوا برود که اساساً براى شکل نگرفتن همین جدل‌ها در فضاى علنى شکل ‌گرفته است.

خطیب جمعه شهرک طالقانی کشمکش‌های رسانه‌ای را نشانه‌اى از ناهماهنگى میان قوا و ضعف در اتحاد و همدلى مسؤولان عنوان کرد و گفت: بى‌شک این ضعف براى دوستداران و دلسوزان داخلى و خارجى جمهورى اسلامى نگران‌ کننده و براى دشمنان مایه مسرت و امیدبخش است.

هاشمی در پایان اضافه کرد: در حالى‌ که کشور در منطقه و سطح جهان با دشمنى‌هاى پیچیده و متعددى روبه‌رو است، شکاف و اختلاف داخلى در هر سطح و به هر بهانه‌اى، چیزى جز ریختن آب به آسیاب دشمن نیست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید