خبر فوری

شبیه‌سازی یوز ایرانی در صورت تامین مالی قطعا انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، حمید گورابی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نتایج مذاکرات پژوهشگاه رویان با سازمان حفاظت محیط زیست در راستای شبیه‌سازی یوز ایرانی، اظهار کرد: برای حفظ نسل حیوانات در حال انقراض از طریق کلونینگ با سازمان حفاظت محیط زیست و شهرستانها مذاکراتی را انجام دادیم.

رئیس پژوهشگاه رویان افزود: به این موضوع خوشبین هستیم اما باید برای به نتیجه رسیدن مذاکرات منتظر بمانیم.

وی ادامه داد: در صورت تامین مالی پژوهشگاه به طور قطع این شبیه‌سازی را انجام خواهد داد اما باید در نظر گرفت که این مساله منفعتی برای سرمایه‌گذار ندارد چرا که خیرین هزینه‌کرد در بخش های مربوط به بیماری‌های انسانی را به این گونه عملیات ترجیح می دهند.

گورابی تصریح کرد: ورود به این نوع تحقیقات و عملیات علمی نیاز به بودجه و صبر زیاد دارد.

رئیس پژوهشگاه رویان همچنین به منابع مالی نیز اشاره کرد و گفت: تمام سازمانها با مساله کمبود منابع مالی مواجه هستند که یکی از راه‌حل‌های گذر از این معضل تشکیل صندوق‌های مختلف است که البته رویان نیز دو صندوق نیکوکاری و جسورانه رویش را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: در واقع سرمایه‌گذاری در این نوع صندوق‌ها، موجب می‌شود سرمایه‌گذاری به جای هزینه‌کرد در بخش‌هایی همچون مسکن و واسطه‌گری در بازار،‌ در زمینه تحقیقات علمی سرمایه‌گذاری و سود مناسبی نیز کسب کند.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید