خبر فوری

پایان مهلت 36 ماهه به شهرداری و اداره کل حمل و نقل پایانه ها در راستای رفع آلودگی هوا

حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضای خبرگزاری میزان از پایان مهلت 36 ماهه به شهرداری و اداره کل حمل و نقل پایانه ها در استان البرز خبرداد و گفت: در راستای مبارزه با آلودگی هوا به رغم تاکید شورای شهر و شهردار کلانشهر کرج این نهادها به وظایف محوله اقدام نکرده اند.
وی افزود: در تاریخ 10/2/1393 شهرداری و اداره کل حمل و نقل پایانه ها مکلف شده اند نسبت به تعویض کاتالیزگر( کاتالیست) خودروهای عمومی درون شهری و استفاده از صافی ( فیلتر) ذرات برای خودروهای دیزلی سنگین در مهلت 36 ماهه اقدام کنند که با تاکید شورای شهر و شهردار کلانشهر کرج به وظایف محوله اقدام نکرده اند.
شاکرمی اضافه کرد: اهمیت و جایگاه حقوق محیط زیست به بهترین شکل آن در اصل پنجاهم قانون اساسی متبلور شده و پیام آور این مهم است که مسائل زیست محیطی یک امر کاملا فرابخشی بوده و باید کلیه آحاد جامعه علی الخصوص سازمانها و دستگاه ها هر یک به فراخور توان و کارایی تشکیلات خود در حفظ و نگهداری از محیط زیست بعنوان یک وظیفه عمومی از هر فعالیتی که با آلودگی و یا تخریب غیر قابل جبران محیط زیست همراه باشد.
دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان البرز در ادامه بیان کرد: روند روزافزون آلودگی های ناشی از روند صنعتی شدن در ایران، آلودگی صنعتی، خودروها و بهره برداری بی رویه و مصرف ناپایدار از منابع پایه و طبیعی موجب شده که بشر برای مقابله با این تهدید نیاز به اقدامی قاطع از طریق اتخاذ تدابیر مناسب داشته باشد.
شاکرمی همچنین گفت: استان البرز به لحاظ نزدیکی به تهران و آب وهوای سالم و سرسبزی کم  نظیر، هر ساله هزاران نفر به جمعیت استان اضافه می شود. با وصف مراتب فوق امروز شاهد آلودگی زیست محیطی به خصوص آلودگی هوا که موجب شده  مبتلایان به بیماری تنفسی از شهر کرج گریزان و مدارس ابتدایی و مهد کودکها در برخی روزهای هفته تعطیل شود.
وی تصریح کرد: اگر چه عوامل مهمی در این آلودگی دخیل هستند، اما آنچه که حائز اهمیت است تعویض کاتالیزور (کاتالیست) خودروهای عمومی درون شهری و استفاده از صافی (فیلتر) ذرات برای خودروهای دیزلی سنگین می توانند نقش مهمی در پیشگیری از آلودگی هوا داشته باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید