خبر فوری

آیت‌الله هاشمی بر طریقت ایمان و اخلاق اسلامی رفتار کرد/ کنگره کریمه اهل‌بیت تقویت شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی دوشنبه شب در پنجمین کنگره بزرگداشت کریمه اهل‌بیت (علیهاالسلام) در تالار آوینی شهر بندرعباس اظهار کرد: غم از دست دادن یک مجاهد در راه خدا و یار دیرین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی که به طور ناگهانی رخ داد، همه ما را در غم و اندوه فراوان فرو برده است.

وی افزود: خدمات بی‌دریغ آیت‌الله هاشمی در طول حیات 82 ساله ایشان به نظام، انقلاب، مردم و فراتر از آن در جهان اسلام یک حقیقتی است که همگان بر آن اذعان دارند و این شخصیت ممتاز و خستگی‌ناپذیر هرگز از مدار رهبری و جمهوری اسلامی خارج نشد و نشان داد که شایسته اعتماد امام خمینی (ره) و ملت ایران بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان این که انقلاب اسلامی در سایه مجاهدت‌های امام راحل و همه مردم ایران و روحانیت انقلابی به پیروزی رسید، عنوان کرد: اگر نیروی ایمان و اراده و توکل به خدا در نهضت اسلامی ما وجود نداشت، غلبه بر نظام ستمشاهی امکان‌پذیر نبود.

 نعیم‌آبادی ادامه داد: شهر قم به واسطه استقرار حوزه علمیه قوی به یکی از کانون‌های اصلی صیانت از اسلام واقعی مطرح است و وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت نیز موجب تقویت این نقش شده و برکات فعالیت‌های دینی و مذهبی را در این شهر دوچندان ساخته است.

وی با بیان این که تمامی روحانیون صاحب نام کشور از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر، شهید مفتح، آیت‌الله هاشمی و دیگر مجاهدان راه انقلاب و اسلام در شهر قم تحصیلات حوزوی و دینی خود را آغاز و یا تکمیل کرده‌اند و لذا این شهر یکی از قطب‌های اصلی جهان اسلام بشمار می‌رود.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: چهره‌های شاخص دین اسلام باید به طور دقیق و مصداقی به جوانان و نسل امروز جامعه شناسانده شود تا افراد الگوهای مشخصی را در همه امور در برابر خود ببینند و زندگی دنیوی و اخروی خویش را با اتکای به این الگوهای ایمانی و اخلاقی به سعادت برسانند.

نعیم‌آبادی راه حل رسیدن به رستگاری را حرکت بر مدار آموزه‌های اسلامی و دینی و اعتقاد به وعده الهی دانست و گفت: رمز ماندگار شدن افراد نیز توجه آنها به مردم و عمل کردن به توصیه‌های بزرگان دین است.

وی از دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت کریمه اهل‌بیت (علیهاالسلام) نیز به طور ویژه قدردانی و از ادارات و دستگاه‌های مختلف استان نیز خواست تا به تقویت برگزاری این کنگره کمک کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید