خبر فوری

کتاب عکس «از گاوبندی تا پارسیان» منتشر می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان محمود اسدی گفت: «از گاوبندی تا پارسیان» اولین کتاب عکس شهرستان است که نگاهی تاریخی و گردشگری به شهرستان دارد و تاریخ دیرینه شهرستان از ابنیه ها، شخصیت ها و حکمرانان قدیم و جدید را به روایت تصویر به نمایش گذاشته است.

وی اضافه کرد: شهرستان پارسیان با همه قدمت و نقش مهم خود در تاریخ ایران اسلامی اما متأسفانه در حوزه نشر بسیار کم فروغ بود که با اقدام پژوهشگر پارسیانی نصرالله کریمی و تلاش کارکنان و کارشناسان این اداره مجموعه خوبی با بیش از ۱۰۰۰ قطعه تصویر آماده انتشار شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان همچنین اظهار کرد: عکس یکی از شاخه های پر مخاطب هنر است که این روزها و با گسترش فضای مجازی نقش پر رنگی در زندگی خانواده ها بازی می کند و کمتر کسی است که با دوربین بی ارتباط باشد.

اسدی نیاز جامعه به یادآوری داشته های خود را یکی از دلایل چاپ این کتاب دانست و افزود: رونق عکاسی در دوره کنونی با توجه به گسترش ابزار مورد نیاز در کنار بی توجهی های سابق نسبت به این هنر توازن را تا حد زیادی به هم زده لذا جمع آوری بیش از ۱۰۰۰ قطعه تصویر تاریخی، مشقت های خاص خود را داشته است اما خوشحال هستیم که در این مسیر هنرمندان پیشکسوت را شناسایی کردیم و از تجربیات آنان در ادامه استفاده خواهیم کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید