خبر فوری

جزئیات جلسه جدید اهالی قلم با رهبر انقلاب

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حمید حسام، نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» شامل خاطرات علی خوش‌لفظ، با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب گفت: عصر روز پنجشنبه، 16 دی‌ماه، تعدادی از اهالی قلم با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. در این جلسه که یک جلسه صمیمی و غیررسمی بود، نویسندگان و شاعرانی چون علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، منیژه آرمین، مظفر سالاری، بهناز ضرابی‌زاده، میثم نیلی، محسن پرویز و سیدمجید حسینی حضور داشتند.

وی ادامه داد: آقای خوش‌لفظ که از جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند، پیش از برگزاری مراسم حال خوشی نداشتند، اما همین که مقام معظم رهبری وارد جلسه شدند و او را در آغوش گرفتند، آقای خوش‌لفظ به‌شکل عجیبی آرام شد و گفت: وقتی شما را دیدم حالم خوب شد.

حسام افزود: در ادامه مقام معظم رهبری به آقای خوش‌لفظ گفتند که “خاطرات شما را خواندم، خیلی خواندنی بود، خیلی روان و جذاب نوشته شده و در عین اینکه شکل داستانی داشت، واقعی بود”. سپس ایشان سراغ من را گرفتند و به بنده فرمودند که “خیلی خوب بود. خود مقدمه این کتاب، یک کتاب است”. سپس ایشان به حضار تأکید کردند که این کتاب را بخوانند. ایشان به آقای امیری اسفندقه فرمودند که “شما این کتاب را بخوانید،‌ از هر فصلش می‌توانید موضوعات و مضامین بکری را برای سرودن شعر انتخاب کنید”.

به‌گفته حسام؛ ایشان در ادامه از بنده پرسیدند که “نوشتن این کتاب چقدر طول کشید؟”، من هم عرض کردم که انجام مصاحبه هفت ماه و نگارش کتاب نیز هشت ماه به طول انجامید. وقتی جلسه رسمیت پیدا کرد، دوباره حضرت آقا خطاب به آقای خوش‌لفظ فرمودند، “حالتان چطوره آقای خوش‌معنا؟ آقای خوش‌رفیق، آقای خوش‌زخم”، و تبسمی به لب حضار نشست. برای بنده جالب بود که مقام معظم رهبری این‌قدر دقیق بخش‌بخش کتاب را که ناظر بر این تعابیر است، خوانده‌اند.

وی افزود: یکی از شخصیت‌هایی که در کتاب «وقتی مهتاب گم شد» از آن یاد شده، شهید علی چیت‌سازیان است که ابتدا آقای خوش‌لفظ با وی رابطه خوبی نداشت، اما کم‌کم در روند اتفاقات به یک دوست صمیمی تبدیل می‌شود. مقام معظم رهبری با اشاره به شخصیت شهید چیت‌سازیان، فرمودند که “بنده خیلی دوست داشتم از این شهید بیشتر بدانم” که خانم ضرابی‌زاده گفت که “بنده خاطرات همسر ایشان را در کتاب اخیرم نوشته‌ام”. حضرت آقا از کتاب «دختر شینا» نیز به‌نیکی یاد کردند و در پایان جلسه نیز بنده و آقای خوش‌لفظ را مورد تفقد قرار دادند.

کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نوشته حمید حسام، خاطرات علی خوش‌لفظ جانباز 70 درصد است. حسام در ابتدای این اثر نوشته است: «وقتی مهتاب گم شد قصه نیست، داستان‏‌پردازی و اسطوره‌‏سازی هم نیست، بلکه واقعیتی است شبیه اساطیر. واقعیت زندگی و رزم مردی که «خود واقعی‌‏اش» را در «شبی که مهتاب گم شد»، پیدا کرد». این اثر از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید