تخلیه و بارگیری ۲ میلیون تن کالا در بنادر قشم

هرمزبان:مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۲ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این جزیره طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سید باقر موسوی ضمن تشریح آمار عملکرد بندر قشم در بخش‌های کالا و مسافر طی فصل بهار سال ۹۴، گفت: در سه ماهه سال جاری، ۲ میلیون و ۹۳ هزارو ۵۹۶ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که مقایسه این رقم با مدت زمان مشابه سال گذشته آن نشانگر رشد ۷ درصدی است.

وی افزود: حجمی بالغ بر ۹۳ هزار تن کالا عملیات صادرات و واردات در بنادر قشم صورت گرفته است که در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته در زمینه صادرات ۳۹ و واردات ۸ درصد افزایش داشته است. مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم حجم عملیات کابوتاژ در این بنادر طی سه ماهه سال جاری را دو میلیون و ۵۲ هزارو ۳۴۸ تن در بخش مواد غیر نفتی و ۴۱ هزار تن در بخش مواد نفتی اعلام کرد که در بخش نفتی ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی از انجام تخلیه و بارگیری ۵ هزارو ۵۴۳ TEU کانتینر در سه ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد و گفت: این بندر هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی و گردشگران است و از ابتدای سال تاکنون ۵ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۴۶۳ نفر-سفر در بنادر قشم با رشد ۶ درصدی به ثبت رسیده است.

موسوی با بیان اینکه در همین مدت، جابجایی ۷۳۸ هزارو ۲۶ دستگاه خودرو ترابری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۸ درصدی است، افزود: در این مدت تردد شناورها در مسیر دریایی منتهی به بنادر این جزیره ۲ درصد رشد داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به اینکه در سه ماهه سال جاری، تردد بیش از ۳۰ هزارو ۸۹۸ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۱۰۶ فروند شناور بالای یکهزار تن بوده است، گفت: از این تعداد، ۱۲ هزار و ۶۸۷ فروند شناور باری و ۱۸ هزارو ۲۱۱ فروند شناور مسافری بوده است./خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید