خبر فوری

بازرسی از مدارس غیر انتفاعی برای رفع ابهامات بود / پرونده‌ای در تعزیرات حکومتی مفتوح نیست / آموزش و پرورش هرمزگان قانون را فدای مصلحت نخواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، دانش هاشمی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار خبری با عنوان «تشکیل پرونده تخلف برای 12 مدرسه غیر انتفاعی در هرمزگان» اظهار داشت: آموزش و پرورش هرمزگان محوریت قانون برای ارتقای سلامت اداری و مقابله با هر تخلفی را وظیفه خود می‌داند و در این مسیر نیز هرگز قانون و منافع مردم را فدای مصلحت نخواهد کرد.

وی افزود: با توجه به ابهامات در برخی وجوه دریافتی که ناشی از تفسیر نادرست دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره بود، اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان علاوه‌بر طرح موضوع در شورای نظارت، درخواست بازدید از این مدارس و بررسی دقیق اسناد و مدارک پیرامون وجوه دریافتی و تطبیق آن با تعرفه‌های قانونی را با ادارات ذیربط در دستور کار قرار داد.

به گفته هاشمی‌پور از آنجائی‌که آموزش و پرورش تعامل و همراهی و همکاری با دستگاه‌های مسؤول ازجمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان را در راستای برخورد قانونی با تخلفات احتمالی برخود لازم می‌داند، برنامه این بازدید مشترک با کاشناسان مربوطه اجرایی شد تا ابهامات موجود مورد بررسی دقیق تر قرار بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: پس از بررسی اسناد و مدارک صورتجلسه‌ای تنظیم و برخی ابهامات برای بررسی بیشتر به حوزه کارشناسی بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارجاع شد که با دقت نظر کارشناسی و ارجاع به اداره کل تعزیرات حکومتی و روشن شدن ابهامات، پرونده ای منجر به صدور رای نگردید.

این مسؤول همچنین ضمن قدردانی از دقت نظر و همکاری سازمان های یاد شده، تاکید کرد: آموزش و پرورش هرمزگان  روند فعالیت مدارس استان درهمه دوره های تحصیلی را با انجام بازدیدهای مستمر و کلاس‌های آموزشی-توجیهی در دستور کار دارد که خوشبختانه در سایه تلاش مدیران و مجموعه دست‌اندرکان امر تعلیم و تربیت، شاهد فعالیت بر محور قانون و ارتقای شاخص‌های آموزشی، پرورشی و اداری هستیم.

هاشمی‌پور در پایان گفت: راهبرد آموزش و پرورش هرمزگان در دولت تدبیر و امید بر پایه صداقت و امانت و قانون‌مداری در عملکرد است که نتایج این رویکرد  در ارتقای سلامت کاری و رشد شاخص‌ها در همه زمینه‌ها مشهود است. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید