خبر فوری

وظیفه دولت بستر سازی مناسب است/ توقع دخالت در عرضه و تقاضا صحیح نیست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، کورش نیک طبع در دیدار با جمعی از کشاورزان روستای قلعه کمیز با اشاره به خدمات دولت در حوزه کشاورزی، ایجاد نظام صنفی کشاورزی را از مهمترین اقدامات در این بخش دانست.

معاون فرماندار شهرستان رودان ابراز داشت: دولت تمام تلاش خود را در راستای ایجاد بستر مناسب به منظور رفع مشکلات کشاورزان بکار بسته است.

وی وجود نظام صنفی کشاورزان را موجب ساماندهی مراحل کار یک کشاورز به هنگام کاشت، داشت، برداشت، عرضه محصولات به بازارهای هدف و بازاریابی دانست.

کورش نیک طبع  در ادامه خاطر نشان کرد: در این بین نیز همکاری و برقراری تعامل کشاورزان با نظام صنفی سهم بسزایی در این زمینه خواهد داشت.

نیک طبع تصریح کرد: دولت تدبیر و امید همواره بر احقاق حق مردم که همان اعطاء حقوق شهروندی است تاکید دارد و این انتظار می رود در هر زمینه ای با وارد شدن مردم به گود موفقیت حاصل شود.

وی یادآور شد: هم اکنون با وجود نظام صنفی کشاورزان که از خود کشاورزان تشکیل شده است، بستر مناسب برای رفع مشکلات این حوزه فراهم شده و عدم استفاده ازاین مزیت ظلم به خود کشاورزان است.

معاون فرماندار رودان اظهار داشت: وظیفه اصلی دولت در بحث ساماندهی بازار فروش محصولات کشاورزی بستر سازی مناسب است وتوقع دخالت دولت در عرضه و تقاضا صحیح نیست.

وی ادامه داد: بستر سازی و تسهیل در امور و افزایش نشاط در جامعه از اهداف اساسی دولت است که نمونه بارز آن در بحث برجام نمایان شد، ایران اسلامی نشان داد که گفتگو زمینه ساز حل مشکلات است و جنگ تنها را حل نیست.

نیک طبع در ادامه حوزه کشاورزی را نیز جدا از این موضوع ندانست و افزود: کشاورزان با گفتگوی متقابل و ایجاد یک تعامل سازنده مابین خود و نظلم صنفی و هم اندیشی مستمر در جهت رفع مشکلات گام بردارند.

وی افزود: قطعا با استقرار نظام صنفی در باسکول زرد شمع که محل خرید و فروش محصولات کشاورزی است، فعالیت کشاورزان،  قیمت گذاری، ثبت سفارشات از بازارهای هدف و استانهای دیگر و همچنین بحث ارسال محصولات کشاورزی به بازار های هدف  کنترل و هدایت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: انتظار می رود کشاورزان و افرادی که در عرضه و فروش محصولات کشاورزی دخیل هستند نسبت به معرفی  واسطه های واجد شرایط به جهاد کشاورزی و نظام صنفی به جهت ساماندهی خرید محصولات، ثبات قیمت ها و جلوگیری از ورود افراد واسطه غیر مجاز و فاقد شرایط لازم بعمل آید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید