خبر فوری
ساخت کارخانه صبا فولاد خلیج فارس در بندرعباس به پایان رسید.

پایان ساخت سومین کارخانه فولاد در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری صداوسیما  مرکز خلیج فارس ، مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس گفت: مرحله نخست این کارخانه ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن آهن اسفنجی دارد که پس از انجام دادن آزمایشهای پیش تولید، دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
مرتضی یزدخواستی افزود: ظرفیت این کارخانه تولید پنج میلیون تن مقاطع فولادی در سه مرحله است که در مرحله نخست آن آهن اسفنجی تولید می شود.
وی گفت: برای نخستین بار در کشور آهن های اسفنجی این کارخانه به شکل آجرهای کوچک فلزی (بریکت گرم ) به اندازه 12 سانتیمتر است تولید می شود.
مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس گفت: ماندگاری بالا و مقاومت در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی از مهمترین مزایای تولیدات این کارخانه است.
یزدخواستی افزود: برای ساخت این کارخانه 5 هزار و 780 میلیارد ریال با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور هزینه شده است.
وی گفت: با بهره برداری از این کارخانه برای 300 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.
این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در13 کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت : اکنون ظرفیت تولید فولاد خام در استان 3 میلیون تن در سال است که تا پایان سال به 4 میلیون و 800 هزار تن افزایش می یابد.
خلیل قاسمی افزود: از ابتدای سال تا کنون بیش از 932 هزار تن فولاد در استان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد افزایش دارد.
هرمزگان رتبه سوم تولید فولاد خام را در کشور دارد. پایان ساخت سومین کارخانه فولاد در هرمزگان 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید