خبر فوری
قلعه تاریخی خان بستک که در زلزله سال ۹۲ آسیب دید، تاکنون مرمت و بازسازی نشده است.

بدون رضایت مالکان نمی‌توان قلعه بستک را مرمت و بازسازی کرد

‌‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بستک گفت: میراث فرهنگی مالک این قلعه نیست و بدون رضایت مالکان نمی‌توان قلعه را مرمت و بازسازی کرد.

‌خنجی با اشاره به ثبت قلعه تاریخی خان بستک با شماره ۶۱۱۰ در فهرست آثارملی در سال ۸۱، افزود: وراث مالک قلعه در خارج از کشور زندگی می‌کنند و تاکنون برای فروش قلعه به میراث فرهنگی یا مرمت آن رضایت نداده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بستک خاطرنشان کرد: قلعه خان بستک از خشت و گل ساخته شده و مربوط به دوره قاجار است.

وی با بیان اینکه این قلعه درضلع شرقی میدان دفاع مقدس شهربستک واقع شده است، تصریح کرد:  شهرستان بستک با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت از مهمترین کانون‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان است.

خنجی عنوان کرد: قلعه خان، کاروانسرهای بستک وعباسی، مسجد جامع قدیم، حمام خان، قنات های دهنگ، مدرسه مصطفویه، موزه مردم شناسی جناح و مجموعه بازار بستک از مهمترین آثار تاریخی این شهرستان است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید