خبر فوری
امام جمعه بندر چارک گفت: خانواده‌ها باید برای تسهیل ازدواج فرزندانشان سخت‌گیری بیش ازحد را کنار بگذارند.

خانواده‌ها باید برای ازدواج فرزندانشان سخت‌گیری را کنار بگذارند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندر چارک در حوزه غرب استان هرمزگان، حجت‌الاسلام عباس کثیر ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره  به مسئله مهم ازدواج وتشکیل خانواده واهمیت این کانون پرازمهرومحبت دراسلام وجامعه ، اظهار داشت: انسان موجودی اجتماعی وسرشارازعواطف ومحبت به هم نوع است و انسان همواره نیازمند به هم سخن وهمراه درعرصه‌های مختلف زندگی است واین نیازدرخلقت انسان ازطرف پروردگار قرارداده شده است وخلقت تمام موجودات براین قاعده زوجیت می‌باشد.

وی افزود: خداوند درباره زوجین می‌فرماید، ما ازهرچیزی زوج خلق کردیم وقراردادیم ودرجای دیگرمی‌فرماید ازجنس خودتان ازواجی خلق کردیم وازحیوانات نیزازجنس خودشان ازواجی قرارداده‌ایم تا ازاین راه تکثیر و زاد و ولد کنید.

امام جمعه شهر بندر چارک با اشاره به آسان گرفتن ازدواج‌ها در این دوران پرداخت و اضافه کرد: خانواده‌ها باید برای تسهیل ازدواج دختران و پسران سخت‌گیری بیش ازحد را کناربگذارند.

کثیر در ادامه بیان داشت: این نعمت مهربانی ومحبتی که خداوندبین دو زوج وهمسرقرارداده است را باید تقویت کرد و نگذاریم که شعله این مهرو محبت و مودت کم سو و یاخدای ناکرده خاموش شود.

وی گفت: عامل اصلی که باعث بقای این مهرومحبت ومهربانی می‌شود تفاهم وازخودگذشتگی است،  گاهی مرد باید از خودگذشتگی نشان دهد و گاهی زن باید فداکاری و ازخودگذشتگی بکند تا بتوانند کانون خانواده را گرم و سرشار از محبت و مهربانی بکنند.                       

امام جمعه بندر چارک خاطرنشان کرد: برای حفاظت ونگهبانی ازانقلاب بایدگفته امام راحل را آویزه گوش قراردهیم که فرموده‌اند، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شماآسیب نرسد ونگذارید مملکت به دست نااهلان بیفتد.                      

کثیر باردیگربه مسئله 9دی اشاره کرد وگفت: مردم آگاه وهمیشه درصحنه بارها دشمن کشور را مأیوس کرده‌اند و درآینده اینگونه خواهد بود، دشمن هم دست از دشمنی و عداوت و دسیسه و فتنه انگیزی دست بر نخواهد داشت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید