خبر فوری

جشن گلریزان در بندرعباس برگزار می شود

هرمزبان:مدیرعامل ستاد دیه استان هرمزگان از برگزاری جشن گلریزان در بندرعباس و سایر شهرستانهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،احمد مرادی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برگزاری جشن گلریزان در استان هرمزگان بیان داشت: همه ساله در ایام ماه بارک رمضان جشن گلریزان در نقاط مختلف استان هرمزگان با برپایی جشنی برگزار می شود. گسترش فرهنگ نودوستی و مشارکت مردم در کارهای خداپسندانه مهمترین هدف برگزاری جشن گلریزان است.

وی با بیان اینکه زندانیان غیرعمده از جمله پرداخت مهریه، چک مورد توجه ستاد دیه است، عنوان کرد: جلوگیری از فروپاشی خانواده زندانیان و زندان زدایی و کاهش کیفری زندانیان از موضوعات مهم و مورد توجه ستاد دیه است. از این رو همه ساله با برپایی جشن و حتی در مناسبت های خاص با همکاری خیرین استان اقدام به آزادی زندانیان می کنیم.

مرادی نژاد در تشریح عملکرد این ستاد طی دو سال اخیر اظهارداشت: در سال ۹۲ تعداد ۱۷۲ زندانی دیه و محکومیت های مالی غیر عمد از زندانهای استان هرمزگان آزاد شدند، از این تعداد ۷۲ نفر دیه، ۵۷ نفر چک، ۳۸ نفر مهریه و ۵ نفر نفقه محکوم در زندان بودند. یک نفر زن و ۱۷۱ نفر مرد آزاد شدند.

به گفته وی، با کل بدهی مبلغ ۲۰۹ میلیارد ریال که با اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات مبلغ ۸۲ میلیارد ریال و با پرداخت مبلغ ۱۳ میلیارد ریال بصورت بلاعوض از طریق ستاد دیه کشور و استان و مبلغ ۱۱۳ میلیارد ریال از طریق پیگیری اعسار، وام بانک های عامل، بیمه، نقدینگی مددجو، کمک موردی و صندوق تامین خسارتها این تعداد زندانی از زندانهای استان آزاد شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته هم ۱۹۱ نفر زندانی دیه و محکومیت های مالی با همکاری خیرین و کمک های مردمی آزاد شدند که ۶۷ نفر دیه، ۴۵ نفر چک، ۷۱ نفر مهریه و ۸ نفر نفقه محکمان آزاد شده هستند. از این تعداد ۲ نفر زن و ۱۸۹ نفر مرد هستند.

مرادی نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد ریال کمک های مردمی و ۵ میلیارد ریال از محل برگزاری جشن های گلریزان در استان جمع آوری شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان هرمزگان افزود: از ابتدای سال تا تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال ۳۷ زندانی دیه و محکومیت های مالی غیر عمد با کل بدهی ۵۵ میلیارد ریال با اخذ گذشت شکات به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال و با پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال به صورت بلاعوض از طریق ستاد دیه کشور و استان و مبلغ ۴۲ میلیارد ریال از طریق پیگیری اعسار، وام بانکهای عامل، بیمه و کمک موردی و صندوق تامین خسارتها از زندان های استان آزاد شدند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۸۲ نفر به دلیل محکومیت های مالی و دیه با بدهی ۴۸ میلیارد ریال در زندان های استان در انتظار آزادی هستند. پیرترین زندانی ۵۹ ساله به دلیل نفقه و جوانترین زندانی ۲۱ ساله به دلیل صدمات غیر عمد در زندان بسر می برند.

وی در مورد عملکرد این ستاد در استان گفت: از سال ۸۱ تا کنون دو هزار و ۱۱۵ نفر با بدهی ۹۵۱ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال در استان آزاد و به جمع خانواده شان بازگشته اند./خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید