خبر فوری
مدیر جهاد کشاورزی جاسک از آغاز برداشت بادمجان از 100 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت بادمجان از مزارع جاسک

مختار حدیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرجاسک اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت‌گرفته، تخمین زده می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از 3 هزار تن محصول مذکور از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار شود. 

وی با بیان اینکه محصول به‌دست آمده در این شهرستان همه ساله علاوه بر تامین نیاز داخل استان به استان‌های اصفهان، تهران، کرمان و فارس نیز صادر می‌شود، افزود: برداشت بادمجان تا پایان بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی جاسک گفت: با توجه به بهره‌گیری از بذر مرغوب و مبارزه با آفات حدود 8 درصد افزایش تولید داشته‌ایم که برداشت این محصول در اراضی دهستان سورک، گابریگ و جاسک هرساله در این فصل صورت می‌گیرد.

حدیدی اضافه کرد: سرزمین ایران به‌ویژه در منطقه جنوب از این مزیت برخوردار است به‌نحوی که در این فصل که در بخش شمالی کشور شاهد خواب پاییزی و سپس زمستانی کشاورزی هستیم، محصولاتی همانند بادمجان، گوجه فرنگی، هندوانه و سایر اقلام برداشت و یا کشت می‌شود.

وی عنوان کرد: این شهرستان بالغ‌بر شش هزار هکتار سطح زیر کشت باغی و زارعی در حوزه شرق و غرب را برخوردار است که در صورت سرمایه‌گذاری می‌توان آن را افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، جاسک با وسعت 11 هزار کیلومتر مربع یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان محسوب می‌شود و این بندر ساحلی واقع در شرقی‌ترین منطقه هرمزگان و در همسایگی با استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید