خبر فوری

صادرات منطقه آزاد قشم 95 درصد رشد داشته است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، جهانگیر مجیدی اظهار داشت: رشد 95 درصدی تولیدات صادراتی منطقه آزاد قشم، نتیجه پشتکار بنگاه‌های تولیدی و حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم از فعالان اقتصادی است.

وی با اعلام اینکه ارزش صادرات منطقه آزاد قشم در 9 ماهه فروردین تا آذر‌ماه سال 94 بالغ بر 12 میلیون دلار بود، بیان‌داشت: این رقم در 9 ماهه گذشته از سال95 به رقمی افزون بر 23 میلیون و 600 هزار دلار رسیده که رشد 95 درصد را در پی داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، این حجم صادرات از طریق 17 شرکت تولیدی فعال همچون دکوراسیون داخلی، درب و پنجره یو پی وی سی، انواع دستگاه آنالیزر و شیر کنترل، قایق تفریحی، لوله‌های تلفیقی چند لایه، ماهی و مواد غذایی انجام شده‌است.

مجیدی از امارات، عمان، عراق، هند، ایتالیا، سومالی، کویت و ترکمنستان به عنوان بخشی از کشورهایی نام برد که خریدار محصولات شرکت‌های تولیدی منطقه آزاد قشم هستند.

آغاز عملیات ایمن‌سازی و بهسازی پیاده‌روهای بلوار سید جمال الدین اسدآبادی

مهدی رنجبری از آغاز عملیات ایمن‌سازی و بهسازی پیاده‌روهای بلوار سید جمال الدین اسدآبادی خبر داد و اظهارداشت: توجه به نیازهای شهروندان پیاده و سواره، یکی از ضرورت‌های شهرسازی است.

وی هدف از اجرای این پروژه را ایمن‌سازی پیاده‌روها، ساماندهی و زیباسازی مسیر دانست و بیان‌داشت ایمن‌سازی و بهسازی پیاده‌روها برای عابران پیاده و به ویژه معلولان و سالمندان، کانالیزه کردن عبور پیاده و سواره، تعریض پیاده‌روها و بهسازی محل تلاقی پیاده‌ها و سواره‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

شهردار منطقه دو بندرعباس با بیان این که زیباسازی محیطی و تردد آسان شهروندان برای رسیدن به مقاصد مورد نظر خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح‌کرد: این پروژه با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد ریال در سطحی به میزان 3500 مترمربع از پیاده‌رو و احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی به طول 700 متر در ضلع جنوبی بلوار سید جمال الدین اسدآبادی در دست اقدام است.

افزایش 10 درصدی تولید فلفل در رودان

عباس مویدی اظهارداشت: سطح زیرکشت گلخانه های این منطقه 30 هکتار است و پیش بینی می شود از این سطح 4 هزار و 500 تن محصول تولید شود.

وی بیان‌داشت: به دلیل افزایش سطح گلخانه ها ، بهره گیری از ارقام مرغوب و پر ثمر، تولید امسال نسبت قبل  10 درصد افزایش دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان تصریح‌کرد : روستاهای برنطین ، سرکهنون و حاجی آباد از مهم‌ترین مناطق تولید فلفل در شهرستان رودان هستند.

مویدی اظهار داشت : محصولات تولید شده علاوه بر تامین نیازداخلی استان و کشور، به کشورهای ارمنستان ، اکراین، روسیه و آسیای میانه صادر می شود.

وی اضافه کرد : انواع فلفل دلمه ای و فلفل رنگی از مهمترین محصولات تولید شده در شهرستان رودان است.

مویدی اذعان کرد : با توسعه فضاهای گلخانه ای در این منطقه برای 400 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد شده است.

هرمزگان می‌تواند بهترین اسانس گیاهان دارویی را تولید کند

ناصر حیدری پوری اظهارداشت: در راستای اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی، توسعه کشت گیاهان دارویی در اولویت برنامه های سازمان جهاد کشاورزی است.

وی بیان‌داشت: هم اکنون 16سایت کشت گیاهان دارویی با همکاری بخش خصوصی در استان در حال اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه امسال کشاورزان شهرستان رودان کشت گیاهان دارویی را آغاز کردند ابرازداشت: به دنبال تغییر فرهنگ کشاورزی هستیم بطوری که بهره‌برداران توجه بیشتری به کشت محصولات اقتصادی از جمله گیاهان دارویی داشته باشند .

حیدری پوری تصریح‌کرد : آویشن ، نعناع فلفلی، مرزنجوش، به لیمو ، خار مریم، کدو پوست کاغذی و بابونه از مهم‌ترین ارقام کشت شده در استان هستند.

ترانزیت بیش از 12 میلیون تن کالا در 9 ماهه نخست سال جاری در بندر شهید رجایی

محمد پورفخری از ترانزیت بیش از 12 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی در 9 ماهه سال جاری خبرداد و اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد رشد 19 درصدی در زمینه تناژ و 21 درصدی در زمینه تعداد واگن در این اداره‌کل بوده‌ایم.

وی بیان‌داشت: در این مدت جابه‌جایی 12 میلیون و 767 هزار و 880 تن محمولات اعم از نفتی و غیرنفتی انجام گرفته که این امر به‌وسیله 206 هزار و 18 دستگاه واگن محقق شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان تصریح‌کرد: امسال با توسعه خطوط ریلی در محوطه بندری شهید رجایی سهم جابه‌جایی بار توسط حمل و نقل ریلی نسبت به جاده 20 درصد در سال جاری است.

پورفخری گفت: در این مدت در زمینه بارگیری تعداد 74 هزار و 129 دستگاه واگن به میزان 5 میلیون و 49 هزار و 43 تن بارگیری انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: اهم کالاهای جابه‌جا شده در این مدت عبارت از مواد معدنی، مس، مازوت، کانتینر باردار و خالی، رول و… بوده است.

تخلیه نخاله در حاشیه شهر به معضلی برای بندرعباس تبدیل شده است

 رضا حیدری‌زاده در حاشیه نشست کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: تخلیه غیرقانونی نخاله توسط برخی کامیون‌داران متخلف در بندرعباس در نقاط حاشیه‌ای بندرعباس بخصوص در مجاورت راه‌ها موجب شده تا مشکلات زیادی از این ناحیه به شهر تحمیل شود.

وی با بیان اینکه منظر شهری در اثر تخلیه غیرقانونی نخاله در نقاط مختلف حاشیه شهر آسیب دیده است، عنوان کرد: شهرداری با کمک اداره کل حمل و نقل راهداری در این زمینه برنامه‌های مشترکی برای اجرا دارد اما عملا روند رو به ازدیاد تخلیه غیرقانونی نخاله در حریم راه‌ها و یا در حاشیه شهر موجب شده تا نتوان به شکل مطلوبی در این زمینه اقدام کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس اتخاذ مجازات‌های بازدارنده در این زمینه را راهی برای بهبود این وضعیت عنوان و خاطرنشان کرد: شهرداری سایت تخلیه نخاله را در بندرعباس ایجاد کرده و از همه کامیون‌داران خواسته‌ایم که هرگونه تخلیه‌ای را در این منطقه انجام دهند اما متأسفانه هنوز برخی از کامیون‌داران در این زمینه قانونی عمل نمی‌کنند.

برگزاری رویداد "ایده شو" در شهرستان پارسیان

اولین ایده شو پارسیان و چهارمین "ایده شو" استان هرمزگان از سوی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری هرمزگان در پارسیان برگزار شد.

این رویداد با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان پارسیان،  مرکز نوآوری پارک علم و فناوری هرمزگان و پژوهش سرای دانش‌آموزی شهرستان پارسیان با موضوع آزاد و در سطح دانش آموزی برگزار شد.

حسین رئیسی در تشریح جزئیات این رویداد اظهارداشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش سفیران مرکز نوآوری پارک در شهرستان پارسیان 45 ایده برای این رویداد ارسال شد که پس از بررسی 15 ایده نهایی برای طرح در رویداد انتخاب شدند.

مدیر مرکز نوآوری پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: از میان ایده‌های منتخب و با نظر داوران و شرکت کنندگان سه ایده برتر انتخاب شد.

مدیر مرکز نوآوری پارک علم و فناوری هرمزگان ابراز امیدواری کرد، برگزاری این رویدادها بتواند زمینه را برای فعال کردن دانش آموزان در زمینه نوآوری موثر واقع شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید