خبر فوری

تجاری‌سازی ایده‌ها کمکی در مسیر نهضت تولید علم در کشورمان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی عسکری‌زاده صبح امروز در نشست با جمعی از کارآفرینان و ایده‌پردازان حوزه ICT در استان هرمزگان که در پارک علم و فناوری این استان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه ICT بستر مستعد و مناسبی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال است که برای تجاری‌سازی ایده‌های ارائه‌شده در استارتاپ‌ها و ایده‌شوها نیاز به مشاوره و پشتیبانی است.

وی با بیان اینکه کمک به برگزاری منسجم رویدادهای ایده‌محور در استان هرمزگان نه تنها موجب دلگرمی فعالان این حوزه خواهد شد بلکه زمینه‌های تجاری‌سازی ایده‌های خلاقانه را فراهم می‌آورد، افزود: تقویت نهضت تولید علم در کشورمان نیز در سایه همین نگاه‌ها شکل گرفته و به پیش می‌رود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان ادامه داد: بخش آی‌تی در دنیای امروز اشتغال فراوانی را ایجاد کرده و هم در حوزه تولید اپلیکیشن‌ها و هم در زمینه تولید محتوا در حوزه فضای مجازی به کار هر چه بیشتری در کشور نیاز داریم تا بتوانیم سطح بهره‌مندی از دانش این حوزه را در کشور گسترش داده و در عین حال اشتغال آن را در ایران نیز به مانند دیگر کشورهای جهان ارتقا دهیم.

عسکری‌زاده فرایند مشاوره و تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌ها را بخشی از شرح وظایف مراکز توانمندسازی در استان‌ها عنوان کرد و افزود: پیگیر ایجاد مرکز توانمندسازی و جذب شتاب‌دهنده‌های فعال حوزه ICT در استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، در بخشی از این نشست، برخی ایده‌های خلاقانه حاضران در حوزه ICT از جمله ایده نوآورانه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان نیز مطرح و مورد نقد، بررسی و ارزیابی حاضران قرار گرفت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید