خبر فوری

اهمال بیمه‌ها در پرداخت مطالبات علوم پزشکی زیان‌های جبران‌ناپذیری در پی دارد

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، دکتر سید حسین داودی در جمع خبرنگاران با اشاره به بدهی 270 میلیارد تومانی بیمه‌ها به این مجموعه افزود: بیمه تأمین اجتماعی با 70 میلیارد تومان، بیمه سلامت ایرانیان با 162 میلیارد تومان، بیمه نیروهای مسلح با هفت میلیارد تومان و بیمه کمیته امداد با سه میلیارد تومان بیشترین بدهی‌ها را در بین سازمان‌های بیمه‌گر به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دارا هستند.

داودی خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان هرمزگان نیز مانند سایر استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور میزان بدهی بیمه‌ها به مبلغی بالغ‌بر 270 میلیارد تومان رسیده ‌که این میزان بدهی باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای ارائه خدمت‌رسانی شده است.

وی با اشاره به عوارض و نتایج ناخوشایند عدم پرداخت به‌موقع بیمه‌ها، عنوان کرد: مهم‌ترین عارضه اجتماعی ایجاد بی‌اعتمادی همکاران پزشک و چه غیرپزشک در بیمارستان‌ها، به دانشگاه در خصوص نحوه و زمان پرداخت است.

داودی خاطرنشان کرد: از آنجائی که یکی از مهم‌ترین اصول کاری و سرمایه‌های بزرگ ما نیروی انسانی باانگیزه است متأسفانه به دلیل رفتار نامناسب بیمه‌ها این اعتماد سلب شده است.

وی اضافه کرد: از نتایج دیگر اهمال بیمه‌ها در پرداخت عدم توانایی پرداخت مطالبات دانشگاه به شرکت‌های  تجهیزات پزشکی و دارویی بوده است که به همین دلیل بیمارستان‌های دولتی در تهیه ملزومات موردنیاز خود جهت خدمت‌رسانی به بیماران دچار مشکلات عدیده شده‌اند و از طرفی  دیگر سبب نارضایتی شرکت‌های طرف مقابل بیمارستان‌ها نیز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اظهار کرد: علی‌رغم همه این موارد دانشگاه علوم پزشکی سعی بر ارائه خدمات مناسب به بیماران خواهد داشت ولی قطعاً عدم پرداخت در درازمدت بر نحوه ارائه خدمات به دو دلیل تأثیر خواهد گذاشت، ازیک‌طرف با ایجاد نارضایتی در پزشکان و کارکنان و از طرف دیگر کمبود اعتبارات با تأثیر بر خرید دارو و تجهیزات پزشکی و سایر ملزومات موردنیاز بیمارستان‌ها در خدمات‌رسانی تأثیر بسزایی خواهد داشت و زیان‌های جبران‌ناپذیری به پیکره‌ی بهداشت و درمان استان وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولین سازمان‌های بیمه‌گر با پرداخت به‌موقع و پرداخت بدهی‌ها در اجرای طرح تحول سلامت در استان هرمزگان همکاری کنند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید