خبر فوری

شناسایی سه گونه دلفین در آب های قشم

هرمزبان:دلفین های خلیج فارس یکی از عجایب هفتگانه قشم است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای نخستین بار، سه گونه دلفنین بینی بطری، دلفین گوژپشت و پورپویز از دلفین‌های ساکن در آبهای ساحلی جزیره قشم مورد مطالعه وشناسایی قرار گرفتند .
داخته افزود: مطالعات انجام شده در این حوزه، زمینه‌ ارزیابی و تدوین برنامه‌های مدیریتی و نظارتی برای حفاظت بهتر از این پستانداران را فراهم کرده است.
وی گفت: در چند ماه گذشته و با دعوت از پژوهشگران کشورهای مختلف جهان در حوزه پستانداران دریایی، ویژگی‌های رفتاری دلفین‌ها و مهاجرت های محلی آن ها در آبهای ساحلی جزیره قشم مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل محیط ‌زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هدف از اجرای این مطالعات حفظ و بهره‌برداری صحیح از دلفین‌های قشم به عنوان یک امتیاز در حوزه جذب گردشگر و افزایش درآمد ساکنان جزایر هنگام ، اجرای برنامه‌های آموزشی برای فعالان حوزه گردشگری و همچنین آشنایی بیشتر گردشگران با این آبزیان بود.
داخته افزود: برنامه حفاظت از دلفین ها و آموزش جامعه محلی با همکاری اداره کل محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم و برنامه تسهیلات محیط زیست جهانی و بنیاد میراث پارسیان از سال 1389 در منطقه آزاد قشم آغاز شده است.
آبهای ساحلی جزیره قشم از نقاط آبی نایاب جهان است که گونه های مختلف پستانداران دریایی به صورت ساکن و مهاجر در آن دیده می‌شود.
دلفین های خلیج فارس یکی از عجایب هفتگانه قشم است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند./خبرگزاری صداوسیما

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید