خبر فوری

‌گزارش نشدن هیچ‌ موردی از ابتلای آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هرمزگان

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا،  محمد جانباز در جمع خبرنگاران افزود: برای پیشگیری از این بیماری مشترک بین پرندگان و انسان، شهروندان بهتر است از خرید پرنده زنده خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: برای تهیه گوشت ماکیان و به‌ویژه مرغ خریداران به برچسب سلامت روی بسته گوشت دقت کنند.

جانباز بابیان اینکه دامپزشکان و کارشناسان، مرغداری‌های هرمزگان را به‌صورت دوره ایی و فصلی رصد می‌کنند، اضافه کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از طریق مصرف گوشت پخته ماکیان منتقل نمی‌شود.

وی با توجه به فصل مهاجرت انواع پرندگان از مناطق سردسیر جهان به سواحل و تالاب‌های هرمزگان تصریح کرد: مردم از نزدیک شدن و تماس با این پرندگان خودداری کنند.

جانباز با اشاره به اینکه بی‌حالی و ضعف پرندگان از نشانه‌های ابتلا به این بیماری است، ادامه داد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از طریق تماس به انسان منتقل می‌شود.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید