خبر فوری

نگاه بانوان هرمزگان به صنایع دستی باید نگاه اقتصادی باشد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، بهروز اکرمی صبح یکشنبه در پنجمین نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان هرمزگان، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی زنان هرمزگان ۹ درصد است که بسیار پایین است و بانوان حداقل می تواند ۳۰ الی ۴۰ درصد بازار کار را داشته باشند و با توجه به توانمندی زنان و وجود ظرفیت های اقتصادی در استان باید پیگیری شود که زنان بیشتر از این وارد عرصه اقتصادی شوند.

وی با اشاره به اینکه باید رویکرد و نگاهمان را نسبت به کار تغییر دهیم، یادآور شد: از امکانات و ظرفیت‌های موجود ادارات و سازمان‌ها که بدون استفاده مانده است می‌ توان برای انجام کار اقتصادی و اجتماعی استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه نگاه بانوان به مقوله صنایع دستی ، نگاه اقتصادی نیست، تصریح کرد: با توجه به اولویت های زنان روستایی و مشکلات آنان در بحث عرضه و فروش صنایع دستی باید هرچه سریعتر این مشکل توسط دستگاه های ذیربط رفع شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از  سفرهای شهرستانی به شهرستان های بستک و جاسک و شرکت در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده، بین داشت: از جمله برنامه های ما در شهرستان ها شرکت در کارگروه های تخصصی بانوان و خانواده و اولویت بندی نیازها بر اساس مطالبات و درخواست های زنان وهمچنین اجرای مصوبات کارگروه استانی در شهرستان هاست.

زهرا یعقوب نژاد ادامه داد: اجرای طرح غربالگری سلامت زنان شاغل، ایجاد بازارچه های خوداشتغالی زنان در شهرستانها، تدوین شناسنامه آماری زنان و تدوین بسته های آموزشی ویژه دختران دانش آموز از جمله مصوبات در دست اجرای کارگروه در سطح شهرستان هاست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید