خبر فوری

افزایش 10 درصدی ولادت در هرمزگان

هرمزبان:مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از افزایش 10.3 درصدی ولادت در استان طی دوماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مهدی عسکری‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار وقایع حیاتی در استان اظهار کرد: در دو ماهه نخست سال جاری تعداد 5905 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برابر با 5349 مورد بوده، رشد 10.3 درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه از این تعداد واقعه ولادت 3031 مورد پسر و 2874 مورد دختر هستند، اضافه کرد: 3699 ولادت از این تعداد در شهرها و مابقی در روستاهای استان به وقوع پیوسته است.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان خاطرنشان کرد: هرمزگان طی سال‌های اخیر همواره از نظر رشد جمعیتی در رده‌های سوم تا پنجم کشور قرار داشته و نگرانی بابت کاهش جمعیت نداشته‌ایم. در حال حاضر نکته‌ای که از اهمیت بالایی برخوردار است توجه به موضوع مهم کیفیت جمعیت است که با توجه به پارامترهای سلامتی مادران و مراقبت دوران بارداری و پس از آن باید بسیار مورد توجه قرار گیرد./ایسنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید