خبر فوری

توسعه ووشو در هرمزگان با برگزاری مسابقات استانی در شهرستان‌ها

علیرضا بهرمن در حاشیه برگزاری مسابقات ووشوی قهرمانی استان هرمزگان سبک خواءچوان در رودان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به سبک‌های موجود در این رشته ورزشی اظهار داشت: در حال حاضر 20 سبک تحت نظارت هیات ووشو هرمزگان فعالیت دارند که هر سبک مؤظف است سالانه یک دوره مسابقات را در استان برگزار نماید.

وی افزود: به مسؤولین سبک‌ها اعلام شده است که مسابقات را به‌جای برگزاری در مرکز استان می‌بایست در شهرستان‌ها برگزار نمایند زیرا باعث رشد و توسعه این ورزش در مناطق مختلف هرمزگان خواهد شد و جذب ورزشکار در این رشته بیشتر خواهد شد که بحمدالله هم بانوان و هم آقایان مسابقات سبک‌های خود را در شهرستان‌ها برگزار می‌کنند.

رئیس هیات ووشو استان هرمزگان تصریح کرد: رودان یکی از شهرستان‌های بسیار فعال و مستعد در این رشته بوده است و ورزشکاران این منطقه بارها به مسابقات  انتخابی تیم ملی اعزام شده‌اند و از نظر استقبال یکی از شهرستان‌های است که در تراز یک قرار دارد و ان‌شاءالله به‌دنبال این هستیم که بتوانیم تجهیزات بیشتری را برای این هیات فراهم آوریم.

بهرمن با اشاره به میزبانی خوب شهرستان رودان در امر برگزاری رقابت‌های ووشو قهرمانی استان، بیان کرد: از همکاری و تلاش رئیس محترم اداره ورزش وجوانان شهرستان رودان که امکانات خوبی را در اختیار ورزشکاران ووشو شهرستان قرار داده و بیشترین ورزشکار بیمه‌شده ووشو را در زمان حضور خود به ثبت رسانده است تقدیر و تشکر می‌شود.

مربی تیم ملی ووشوی جوانان جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت بانوان دررشته ووشو یادآور شد: یکی از اولویت‌ها در راستای تعالی ووشو، نگاه ویژه به ورزش بانوان است، توسعه ورزش در بانوان موجب نشاط و سلامتی در جامعه می‌شود و هر مدالی که بانوان ما با حفظ شئون اسلامی  در رقابت‌های بین‌المللی بیاورند جامعه ما پویاتر خواهد شد و معرف اهمیت حفظ حجاب میان زنان مسلمان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه ورزش در بانوان موجب قهرمان‌پروری در خانواده می‌شود، به‌همین دلیل ما نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان در این رشته خواهیم داشت همچنین دوره‌های مختلف داوری و مربیگری برای ورزش بانوان برنامه‌ریزی شده است که این دوره‌ها برای بانوان ورزشکار در هیات ووشو برگزار خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید