خبر فوری

کیش و قشم هم می‌توانند میزبان تیم‌های اروپایی باشند اگر …

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم، سال‌هاست که تیم‌های بزرگ و کوچک اروپایی اردوهای بین دو نیم فصل خود را که مصادف با فصل سرما در قاره سبز است را در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و قطر برگزار می‌کنند. حتی با در نظر گرفتن گستره هواداران این تیم‌ها در آسیا، شاهد برگزاری برخی مسابقات مهم از جمله سوپر جام‌ها یا جام باشگاه‌های جهان و غیره در این کشورها هستیم. به عنوان مثال شب گذشته (جمعه) تیم‌های یوونتوس و میلان، دیدار سوپر جام باشگاه‌های ایتالیا را در دوحه برگزار کردند.

نیازی به تشریح این موضوع نیست که حضور تیم‌های اروپایی در حاشیه خلیج فارس چه آورده‌های مالی قابل توجهی دارد؛ از بحث حضور اسپانسرها گرفته تا تبلیغات و استقبال مردم. حال سوال اینجاست که سهم کشور ایران که شهرها و جزایر جنوبی آن در شرایط آب و هوایی مشابهی قرار دارند از این حضور پرسود اروپایی‌ها چیست؟

جواب سوال بالا در حال حاضر یک کلمه است؛ صفر!

در شهرها و جزایر جنوبی ایران چند ورزشگاه مجهز وجود دارد که بتواند میزبان مناسبی برای تیم‌های حرفه‌ای اروپا باشد؟ هیچ!

این سهم صفر برای ایران در حالی است که جزایری مثل کیش و قشم پتانسیل مناسبی برای میزبانی از تیم‌های اروپایی دارند، خصوصا کیش که از هتل‌های خوبی بهره می‌برد و با کمی توجه می‌تواند گزینه مناسبی برای پذیرایی از نامداران اروپایی باشد.

کیش و قشم هم می‌توانند میزبان تیم‌های اروپایی باشند اگر چند ورزشگاه مجهز در آنها احداث شود.

کیش و قشم هم می‌توانند میزبان تیم‌های اروپایی باشند اگر دیپلماسی ورزش ایران قد بکشد تا سطح جهانی و تا این حد سطح پایین عمل نکند.

کیش و قشم هم می‌توانند میزبان تیم‌های اروپایی باشند اگر در سیاست‌گذاری شورای عالی مناطق آزاد و سازمان توسعه مناطق آزاد به این موضوع هم توجه شود و این درک به وجود بیاد که رسیدن به جایی که بتوان چند صباحی میزبان تیم‌های اروپایی شد تا چه حد آورده اقتصادی دارد، چقدر برای وجهه کشور خوب است و می‌تواند موجب رشد فوتبال ایران و ارتقای بهداشت روانی علاقه‌مندان به این ورزش در کشورمان شود.

همه این‌ها یک طرف و توجه به این موضوع هم یک طرف که اگر کیش و قشم به چنین سطحی برسند در آن صورت تیم‌های ایرانی از تیم ملی گرفته تا باشگاه‌ها دیگر نیاز نیست با صرف هزینه‌های گزاف راهی کشورهای خارجی از ترکیه و ارمنستان گرفته تا امارات و قطر و غیره شوند و می‌توانند با حداقل هزینه در همین کشور خودمان اردوهای آماده‌سازی‌شان را برگزار کنند.

کیش و قشم هم می‌توانند میزبان تیم‌های اروپایی باشند اگر خیلی اتفاقات مهم، پیش نیازها و زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم شود؛ اگر …

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید