خبر فوری
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در خانه ملت از عدم به‌کارگیری و بهره‌وری از نیروهای هرمزگانی در کابینه و مدیران عالی دولت انتقاد کرد.

هاشمی‌تختی خواستار شد: افزایش سهم نیروهای هرمزگانی در کابینه و مدیران دولت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، «حسین هاشمی‌تختی» دیشب(پنج‌شنبه دوم دی) در شورای اداری استان هرمزگان با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی متجلی شده در تولید و می‌تواند سبب جهش تولید و رفع موانع اقتصادی شود.

وی بابیان این‌که همان‌طور که وزیر کشور گفت مردم باید در اداره امور مشارکت داشته باشند، دغدغه نمایندگان استان هرمزگان هم افزایش مشارکت مردم است اما گاهی مردم شغل و کار را به میز تلقی می‌کند، تصریح کرد: باید به‌دنبال چرایی این موضوع باشیم که یکی از علل اصلی آن عدم هدایت صحیح مسئولان است.

وی ادامه داد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در جلسه‌ای اعلام کرد آمادگی پرداخت تسهیلات برای کارآفرینان وجود دارد اما مردم استقبالی نمی‌کنند که باید در این بخش نگاه و تعمق جدی شود که مردم پول و تسهیلات را دریافت می‌کنند اما چرا به‌جای کارآفرینی در جای دیگری هزینه می‌شود که این موضوع به عدم نظارت دستگاه‌های اجرایی بازمی‌گردد.

 عضو ناظر در شورای عالی اشتغال مجلس شورای اسلامی بابیان این که ظرفیت و توان مردم هرمزگان بالا و نیروی متخصص در همه بخش‌ها وجود دارد اما سهم بهره‌وری و ظرفیت این نیروها در دولت کم است، اضافه کرد: چرا در کل کشور همه استانداران بومی اما در هرمزگان و سیستان و بلوچستان از استانداران غیربومی استفاده می‌شود یعنی هرمزگان در نیروی انسانی فقیر است و فرد توانمندی برای سپردن سکان مدیریت ندارد.

هاشمی‌تختی با انتقاد از توجه نکردن و به‌کارگیری صنایع استان از نیروهای بومی، خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ استان باید در چهار حوزه ورزش، درمان، آموزش و فرهنگ ورود کرده و یار و یاور استان باشند که متأسفانه این موضوع عملی نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که متأسفانه به‌علت مهاجرت‌پذیری زیاد هرمزگان در زمان سرشماری، آمار درستی از جمعیت به دست نمی‌آید، افزود: که این موضوع سبب می‌شود برنامه‌ریزی درست و اعتبارات واقعی به هرمزگان تعلق نگیرد.

وی بابیان این‌که باید به فرمایش مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاق کالا به‌خوبی توجه شود و گاهی با عملکرد خود زندگی کوله‌برانی که تنها راه معیشت زندگی‌شان همان تجارت دو کیسه برنج است را خراب نکنیم، تصریح کرد: این امر در رده‌های پائین دستگاه‌های ذی‌ربط به‌خوبی اجرا نمی‌شود در حالی‌که باید در مبارزه با قاچاق هدفمان مبارزه با قاچاق کلان و سازمان‌یافته باشد.

هاشمی‌تختی با اشاره به مشکلات کشاورزان هرمزگان، اضافه کرد: افزایش مشکلات بخش کشاورزی سبب می‌شود تا جمعیت روستایی کاسته و به جمعیت شهرنشینی بیفزاییم که این موضوع مخالف اهداف دولت است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید