خبر فوری

عامل برداشت غیرمجاز از حساب در بندرعباس دستگیر شد

هرمزبان:رئیس پلیس فضای سایبری استان هرمزگان از شناسایی عامل برداشت از حساب از طریق گیفت کارت در شهرستان بندر عباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سرهنگ علی اکبر قرایی پور گفت: در پی دریافت پرونده ای با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب فردی به مبلغ 18 میلیون 400 هزار ریال، پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت .

وی افزود: پس از اخذ اظهارت  شاكي، بررسی های فنی و  استعلامات بعمل آمده مشخص شد، برداشت انجام شده از حساب شاکي بصورت خرید اینترنتی از طریق گیف کارت از حساب مالباخته خارج شده است.

این مسئول انتظامی اذعان کرد: با انجام تحقیقات مقدماتی و تکمیل اطلاعات و بررسی تراکنش حساب مالباخته مشخص شد یکی از همکاران مالباخته با دسترسی به اطلاعات حساب ایشان و با بهره گیری ازگوشي وسامانه اینترنتی علاوه بر خرید شارژ، مبلغ 18 میلیون 400 هزار ریال نيز باخريداينترنتي از طریق گيفت کارت از حساب مالباخته دستبرد زده است.

سرهنگ قرایی پور اظهار کرد: متهم در بازجویی های بعمل آمده به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: اگر چه متهم همکار شاکی بوده و اموال به مالباخته برگشت داده شد لذا  اطمینان بی مورد و عدم نگهداری اطلاعات مربوط به حساب ایشان زمینه برداشت ازحسابش را  توسط متهم فراهم نموده است .

رئیس پلیس سایبری هرمزگان با هدف پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرایم اینترنتی  و ضرر و زیان برای شهروندان، به عموم مردم استان توصیه کرد؛رمز عبورشان را به هیچ عنوان به دیگران ندهند و آنها را به صورت دوره ای تغییر دهند ، کارت های بانکی شما دارای اطلاعات مهمی است در حفظ و نگه داری آنها کوشا باشند، به طور مرتب فعالیت¬هایی که در حساب کاربری شان انجام می شود را زیر نظر داشته باشند.
منبع: خبرآنلاین

کد خبر: 3941022

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید