خبر فوری

ترابری ۲ میلیون مسافر دریایی در بنادر مرکز و شرق هرمزگان/ جابجایی کالا به مرز ۱,۳ میلیون تن رسید

  به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، "محمد محسنی" ضمن اعلام جدیدترین آمار سفرهای دریایی در مرکز استان هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای آذر ماه، دو میلیون و ۷۱ هزار و ۲۲۲ نفر مسافر در بنادر تحت مدیریت اداره بنادر شهید باهنر جابجا شدند که رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید و عمده آن از طریق بندر شهید حقانی صورت گرفته است.

وی ضمن اعلام خبر تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۵۳ TEU کانتینر طی سال جاری  و افزایش هفت برابری این عملیات، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳ هزار و ۷۳۷ فروند شناور در بنادر شهید باهنر، جاسک و تیاب پهلو گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۴ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از آمار عملکرد هشت ماهه جابجایی کالا در این بندر نیز سخن به میان آورد و گفت: طی مدت یاد شده، بالغ بر یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۹۶ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن در شرق استان تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۹۰۴ هزار تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۳۶۶ هزار تن به کالاهای نفتی اختصاص داشته است که در بخش نفتی ۲۲ درصد افزایش داشته است.

محسنی تصریح کرد: طی مدت یاد شده، ۶۸۹ هزار و ۳۹۴ تن کالای غیر نفتی و ۹۷ هزار و ۸۲۵ تن کالای نفتی از این بنادر صادر شد که در بخش نفتی ۲۸ درصد افزایش به ثبت رسید.

به گفته وی، مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، دام زنده، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی بوده که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وکشورهای حوزه اقیانوس هند جابجا شده است.

محسنی خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۶۸ هزار و ۳۹۵ تن کالای غیر نفتی وارد بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن شد.

این مقام مسئول از جمله کالاهای وارداتی را شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعات یدکی، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری اعلام کرد و افزود: این محموله ها پس از طی شدن تشریفات گمرکی، از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان از ترانزیت ۳۹ هزار و ۸۸۳ تن کالای غیرنفتی و ۴۷ تن در بخش نفتی از طریق این بندر طی هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید