خبر فوری

کاهش 8 درصدی جرائم در هرمزگان/ کشف و ضبط سالانه بیش از 100 تن مواد مخدر

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از کاهش 8درصدی ارتکاب جرائم در استان هرمزگان خبرداد و گفت: دستگاه قضایی استان هیچ گونه ملاحظه و اغماضی در برخورد با برهم زنندگان امنیت جامعه ندارد. 
وی با بیان اینکه شاهد طرح پرونده های مهم با اشاره به وضعیت جغرافیایی و اهمیت استراتژیک استان در محاکم قضایی هستیم، عنوان کرد: دراین رابطه با توجه به عملکرد مطلوب و قابل دفاع  کارکنان و مجموعه  دستگاه قضایی استان ، خوشبختانه شاهد کسب موفقیت های قابل توجهی در عملکرد دادگستری هرمزگان هستیم .
این مقام قضایی در استان هرمزگان در ادامه افزود: با توجه به سیاست های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه از سال 1392 تا کنون آمار موجودی پرونده های قضایی  در محاکم استان هرمزگان نسبت به سالیان گذشته بیش از پنجاه درصد کاهش یافته و به کمتر از نصف رسیده است.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری از کاهش میزان اطاله دادرسی و افزایش نرخ رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه قضایی استان  به عنوان یکی دیگر دستاوردهای دادگستری استان هرمزگان نام برد و خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به تمهیدات اتخاذ شده و برنامه ریزی انجام شده، تعیین اوقات رسیدگی قضایی از وضعیت مطلوب و استانداردی برخوردار است و در بسیاری از شعب قضایی ، رسیدگی به شکل نوبت دهی روزانه صورت می گیرد ، میزان ورودی پرونده  بیش از 9 درصد کاهش یافته است .
وی بر اهتمام ویژه در مبارزه بی امان با معضل  قاچاق مواد مخدر اظهارکرد: استان هرمزگان یکی از سه استان محور در مسیر ترانزیت مواد مخدر است و سالانه به طور متوسط بیش از 100 تن مواد مخدر در سطح استان هرمزگان کشف و ضبط می شود و به عنوان نمونه در سال گذشته تنها در یک پرونده بیش از 900 کیلوگرم  از انواع مواد مخدر و در پرونده ای دیگر بیش از هفت هزار و سیصد کیلوگرم مواد افیونی از نوع تریاک از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است.  
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین شناسایی ، انهدام و  مبارزه با جریان های تروریستی تکفیری و همچنین توجه به  اجرای به موقع احکام قضایی را  از دیگر اولویت های دستگاه قضایی استان به منظور تحقق اهداف پیش بینی شده براساس برنامه عملیاتی سالانه دادگستری هرمزگان برشمرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید