خبر فوری

جشنواره خیرین قرآنی به مناسبت هفته بزرگداشت قرآن در شهرستان میناب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، جشنواره خیرین قرآنی با حضور مهرانی معاون پرورشی وامور فرهنگی آموزش وپرورش هرمزگان ،معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش میناب معاونین و کارشناسان و خیرین بزرگوار در سالن کانون شهید عمرانی برگزار شد.

معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش وپرورش هرمزگان: با اشاره اینکه قرآن برای اهل معرفت و کرامت سرشار از نور و رحمت است، افزود: برای دستیابی به رمز و رموز بی‌حد و اندازه قرآن کریم باید با عمق جان با قرآن انس پیدا کنیم تا درهای حکمت به روی ما گشوده شود.

وي جایگاه رفیع قرآن را مورد بحث قرار داد و افزود:با توجه به جايگاه رفيع قرآن کريم به منظور زمينه سازي بهره گيري بيشتر دانش آموزان از برکات و معنويات مصحف شريف بزرگداشت هفته قرآن کريم برگزار مي‌شود.پس جایگاهی برای اجرای برنامه های قرانی به صورت خاص را می طلبد.

مهرانی با بیان اینکه قرآن آئينه تمام نماي حقيقت الهي است ،تصریح کرد:با راهنمایی و علاقه مند نمودن دانش آموزان به قرآن کريم که جويبار رحمت الهي است که از مصدر ملکوت به عالم ملک سرازير مي‌شود تا انسان گمشده در کوير برهوت ماديات را هدايت و مشام جان او را از ترنّم و تدبر در آيات الهي سيراب كرده از فرش به عرش نائل گرداند.

این مقام مسئول تاکید کرد : عظمت قرآن بس رفيع است و آنچه در قران آمده اگر در كوه نازل مي شد كوه به خاطر ترس خدا متلاشي مي شد لذا در قرآن اشاره شده است : « ذالك الكتاب لاريب فيه » شايد به اين علت است كه عظمت قرآن را هر كس به سادگي بدست نمي آورد . بلكه بايد تطهير نفس كرد خود را پاكيزه كرد تا با قرآن مأنوس شد.

مهرانی همچنین اظهار داشت: قرآن چراغ نور هدایت تمامی انسان‌هاست و به همین علت کسانی که با قرآن انس می‌گیرند، به سعادت ابدی در دنیا و آخرت می‌رسند.

از دیگر برنامه های این روز تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و تفسیرتوسط دانش آموزان قاری و مفسر ارجمند ،و حضور و قرائت قاری روشندل علی فخری از آموزشگاه استثنایی استقلال که با تلاوت خود حاضرین را به تحسین واداشت.

گفتنی است ساخت ،توسعه و تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری دارالقرآن کریم ،از جمله مواردی است که خیرین آن را عهده دار شدند.

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش میناب

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید